مرسدس بنز ترمز جدیدی را اختراع کرد

“`html

مهندسان مرسدس بنز با نوآوری در سیستم ترمز خودروهای برقی، تحولی شگرف ایجاد کرده‌اند. در حالی که اکثر خودروها از سیستم ترمز دیسکی با کالیپر و لنت استفاده می‌کنند، این شرکت آلمانی رویکردی کاملاً جدید را ارائه داده است که به عنوان “ترمز درون محرک” (in-drive brakes) شناخته می‌شود.

سیستم ترمز سنتی، شامل دیسک، لنت، و کالیپر است که با اعمال فشار هیدرولیک، لنت‌ها به دیسک فشرده می‌شوند و موجب توقف چرخ‌ها می‌شوند. این سیستم، علی رغم کارایی خود، نیازمند تعمیرات و تعویض ادواری لنت‌ها است و تولید ذرات ریز ساینده را به دنبال دارد.

اما در سیستم نوآورانه مرسدس بنز، ترمز به طور مستقیم در موتور الکتریکی خودرو ادغام شده است. این سیستم مشابه یک صفحه کلاچ عمل می‌کند، اما بدون کالیپر و با استفاده از یک لنت دایره‌ای که روی یک حلقه ثابت خنک شونده با آب قرار می‌گیرد. این طراحی ابتکاری، موجب می‌شود تا لنت‌ها و قطعات دیگر در یک محفظه بسته قرار گرفته و نیاز به تعویض و تعمیر را به حداقل برساند.

مزایای این سیستم جدید فراتر از کاهش هزینه‌های نگهداری است. علاوه بر حذف نیاز به تعمیرات دوره‌ای، این سیستم به طور قابل توجهی وزن خودرو را کاهش می‌دهد و باعث بهبود هندلینگ و افزایش کارایی آیرودینامیکی می‌شود. همچنین، کاهش آلودگی ناشی از سایش لنت‌ها یک مزیت زیست محیطی مهم محسوب می‌شود.

در خودروهای برقی، موتور هنگام رها شدن پدال گاز به عنوان ترمز عمل می‌کند و انرژی را به باتری بازمی‌گرداند. اما همچنان به یک سیستم ترمز مکمل نیاز است. “ترمز درون محرک” این نیاز را با روشی کارآمد و پایدار برطرف می‌کند. مرسدس ادعا می‌کند که این سیستم به دلیل خنک شدن با آب، هیچگونه استهلاک قابل توجهی ندارد.

در حال حاضر، این سیستم در مراحل آزمایش قرار دارد، اما پتانسیل آن برای تغییر چشمگیر در طراحی و عملکرد سیستم‌های ترمز خودروهای برقی بسیار بالاست. این نوآوری، مرسدس را در خط مقدم توسعه فناوری‌های پایدار در صنعت خودرو قرار می‌دهد.

شرکت‌های خودروسازی دیگر نیز در حال کاوش در راه‌های نوآورانه برای بهبود سیستم‌های ترمز و معماری خودروهای برقی هستند. به عنوان مثال، شرکت REE با قرار دادن موتورها، پیشرانه و سیستم ترمز در پشت چرخ‌ها، رویکردی انقلابی را ارائه داده است.

آینده سیستم‌های ترمز خودروهای برقی هنوز نامشخص است. باید دید آیا این فناوری مرسدس بنز به یک استاندارد جدید تبدیل خواهد شد یا فقط برای خودروهای لوکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مرسدس بنز ترمز جدیدی را اختراع کرد

مرسدس بنز ترمز جدیدی را اختراع کرد

مجله خبری مسیر آنلاین

“`

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *