آلمان: هرگونه حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی خواهد بود


در آستانه اقدامات نظامی احتمالی اسرائیل علیه شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه، وزیر خارجه آلمان، آنالنا بائربوک، نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار انسانی این اقدامات هشدار داد. آلمان که یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، با صراحت اعلام کرد که هرگونه عملیات نظامی در این منطقه می‌تواند به فاجعه انسانی منجر شود.

برنامه‌ریزی اسرائیل برای حمله به رفح

گزارش‌های رسانه‌ای عبری زبان از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، حکایت از آن دارد که عملیات زمینی ارتش اسرائیل در رفح ممکن است ظرف دو هفته آینده آغاز شود. این در حالی است که یک مقام ارشد اسرائیلی به شبکه «سی ان ان» اعلام کرده که نتانیاهو خواستار اتمام عملیات در رفح تا اول ماه رمضان بوده است.

درخواست‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حمله

به گفته شبکه کان، درخواست‌هایی از سوی مصر و آمریکا مبنی بر تأخیر در آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح مطرح شده است. این درخواست‌ها پس از تکمیل فرایند تخلیه گسترده ساکنان از شهر و توافق بین تل‌آویو و قاهره در خصوص فعالیت‌های ارتش اسرائیل در مناطق مرزی بین غزه و مصر، معروف به محور فیلادلفیا، مطرح شده است.

وضعیت فعلی رفح و آمادگی اسرائیل برای حمله

رفح، که به مأمنی برای بیش از یک میلیون فلسطینی در برابر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، اکنون در آستانه یک تهدید نظامی جدی قرار دارد. نتانیاهو دستور تدوین طرحی دوگانه برای تخلیه ساکنان فلسطینی از رفح را صادر کرده است، در حالی که این شهر مرزی به نقطه تمرکز جدید تنش‌ها و بحران‌ها تبدیل شده است.

پیامدهای بالقوه یک عملیات نظامی در رفح

هشدارهای آلمان و نگرانی‌های جامعه جهانی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در صورت اجرای عملیات اسرائیل در رفح، بیانگر عمق بحران پیش رو است. این اقدامات نه تنها زندگی هزاران غیرنظامی را به خطر می‌اندازد بلکه می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری برای ثبات منطقه و روابط بین‌المللی داشته باشد.

جمع‌بندی

در حالی که جهان با نگرانی شاهد تحولات در نوار غزه و برنامه‌ریزی‌های نظامی اسرائیل برای حمله به رفح است، فراخوان‌های بین‌المللی برای خویشتن‌داری و جلوگیری از بروز فاجعه انسانی افزایش یافته است. تأکید بر حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات و حفاظت از جان غیرنظامیان باید در صدر اقدامات جامعه جهانی قرار گیرد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *