افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پیشنهاد اصلاح ماده 83 قانون مدیریت خدمات کشوری به‌منظور افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و کاهش ساعات کاری هفتگی به 40 ساعت، در دستورکار مجلس قرار گرفته است. این پیشنهاد که در جهت ارتقاء کیفیت زندگی کارکنان و تقویت ارتباط خانوادگی اقدام شده، قرار است هفته آینده مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

تحولات اخیر: لایحه افزایش تعطیلات و کاهش ساعات کاری در مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی، حسین گودرزی، اعلام کرد که این لایحه پس از اصلاحات اخیر در کمیسیون اجتماعی به‌مدت ده روز در سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان قرار گرفته است. وی افزود که پس از مذاکرات و گفت‌وگوهای صورت گرفته با ریاست مجلس، احتمالاً در هفته آینده به دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

تأثیرات لایحه: کاهش کارهفتگی به 40 ساعت و افزایش تعطیلات به دو روز

در صورت تصویب این لایحه، میزان کار هفتگی کارکنان از 44 ساعت به 40 ساعت کاهش خواهد یافت و تعطیلات آخر هفته نیز از یک روز به دو روز افزایش خواهد یافت. این تغییرات مهم در ساعات کاری و تعطیلات باعث قرار گرفتن ایران در رده‌ی کشورهای توسعه‌یافته در این زمینه خواهد شد.

تأکید بر کاهش کارهفتگی: جنبش‌های کارگری در جهان

حسین گودرزی تأکید کرد که در دو سده اخیر، جنبش‌های کارگری در جهان برای کاهش ساعات کاری هفتگی و افزایش تعطیلات تلاش زیادی کرده‌اند. این اقدامات هدف از تقویت کیفیت زندگی کارکنان و تقویت ارتباطات خانوادگی بر اساس ارزش‌های ایرانی و اسلامی است.

آینده با افزایش تعطیلات: رفاه اجتماعی و توسعه گردشگری

سخنگوی کمیسیون اجتماعی تأکید کرد که با افزایش تعطیلات هفتگی و کاهش ساعات کاری، هدف مجلس و دولت ارتقاء منزلت کارکنان، تقویت خانواده‌محوری بر اساس ارزش‌های ایرانی و اسلامی، و توسعه گردشگری و رفاه اجتماعی هموطنان است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *