افزایش حقوق و تغییرات مهم در بودجه 1403

حقوق کارکنان دولت: افزایش 18 درصدی در لایحه بودجه

در آینده نزدیک، با تصویب تبصره 16 لایحه بودجه سال 1403، افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت به ویژه تغییرات مهم در حوزه بازنشستگی اعلام شده است. این تصمیمات نشان از توجه به ارتقاء وضعیت اقتصادی کارکنان و بازنشستگان دارد.

حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری: افزایش 20 درصدی

لایحه بودجه 1403 حاوی افزایش 20 درصدی در حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری نیز می‌باشد. این تغییرات می‌تواند تأثیر مثبتی بر شرایط معیشتی این گروه از افراد داشته باشد.

تغییرات در حکم حقوق

در بند 2 تبصره 16، افزایش 18 درصدی حکم کارگزینی حقوق بگیران به میزان هجده درصد اعلام شده است. این تغییرات بر اساس تطبیق ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری صورت گرفته و تفاوت تطبیق با سال‌های 1397 و 1398 حفظ شده است.

تعیین مبالغ عائله مندی و حق اولاد

در بند 3 تبصره 16، اجرای ماده 16 قانون حمایت از خانواده و جوانان با تعیین امتیاز کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد اعلام شده است. این تغییرات برای شاغلان و بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اعمال شده و مبالغ به ترتیب برای شاغلان و بازنشستگان مشخص گردیده است.

پرداخت‌های ویژه تحت تکفل قانونی

در بند پ، تأکید شده است که حداقل مبلغ حقوق در تمام کشور برای کارکنان و بازنشستگان و وظیفه‌بگیران 65 میلیون تومان خواهد بود. پرداخت مازاد بر این سقف ممنوع بوده و تصمیمات لایحه بر اساس این اصل اعلام شده است.

نتیجه‌گیری

با تصویب لایحه بودجه 1403 و تغییرات اعلام شده در تبصره 16، انتظار می‌رود که وضعیت اقتصادی کارکنان دولت و بازنشستگان بهبود یابد و این اقدامات می‌توانند به افزایش رفاه اجتماعی و معیشتی این گروه از افراد منجر شود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *