بارش‌های رگباری تا 10 روز آینده در اکثر نقاط کشور ادامه دارد؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید تا هفته آینده در اکثر نقاط کشور خبر داد.

بر اساس این پیش‌بینی، امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب و جنوب غرب کشور شاهد ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

همچنین در برخی مناطق مرکزی و شرقی کشور وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 اردیبهشت ماه)، گستره بارش‌ها به نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، کرمان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد.

میزان بارندگی در آخر هفته (28 تا 30 اردیبهشت ماه) در نیمه جنوبی کشور ضعیف خواهد بود، اما در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها شدت می‌گیرد.

از روز جمعه (28 اردیبهشت ماه) تا 10 روز آینده، بارش‌ها در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت. در این مدت، در غرب گیلان، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی بارش‌ها شدت خواهد گرفت.

همچنین در روز شنبه (31 اردیبهشت ماه)، به‌تدریج از میزان بارش‌ها در نوار شرقی و سواحل دریای خزر کاسته می‌شود و در شمال غرب کشور شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

سازمان هواشناسی با توجه به احتمال بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها، به مردم این مناطق هشدار داده و از آنها خواسته است تا از تردد در مناطق سیل‌خیز و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *