بازگشایی معبر کولبری مجاز در مرز پاوه برای ساماندهی فعالیت کوله‌بران و مبارزه با قاچاق

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از بازگشایی معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کیاست سپهری در بازدید از مرز شوشمی گفت: خوشبختانه راه اندازی کولبری مجاز در دروازه “شوشمی” پاوه با موافقت مرزبانی دو کشور ایران و عراق روبرو شده و در اسرع وقت با همکاری سایر نهادهای مسئول در دو استان همجوار “حلبچه و کرمانشاه” پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این معبر برای برخورداری مرزنشینان از حقوق و معیشت بازگشایی می‌شود، افزود: هر مرزنشینی نمی‌تواند در این طرح کولبری شرکت کند، بلکه باید کسانی باشند که فاقد شغل بوده و درآمد ثابتی ندارند و با نظارت مسئولان محلی در این طرح مشارکت داده می‌شوند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این پس شاهد تردد مجاز و قانونی کوله‌بران از مجرای رسمی خواهیم بود و دیگر نباید شاهد پدیده شوم قاچاق‌بری در مرزهای غیررسمی باشیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد سوء استفاده از پوشش کولبری برای قاچاق کالا بوده‌ایم، گفت: با راه اندازی مجرای کولبری، مرزهای استان را برای تردد غیرمجاز قاچاق‌بران به طور کامل محدود و به شدت با قاچاقچیان برخورد خواهیم کرد تا امنیت استان و کشور با اقلام ضد امنیتی به خطر نیافتد.

بازگشایی معبر کولبری مجاز می‌تواند به ساماندهی فعالیت کوله‌بران، ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان و مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای استان کرمانشاه کمک کند.

امیدواریم با اجرای این طرح شاهد رونق اقتصادی در مناطق مرزی و ارتقای سطح معیشت مرزنشینان باشیم.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *