بورس صعودی شد

## بازار سهام به مدار صعودی بازگشت

شاخص کل بورس تهران در روز جاری، با رشدی چشمگیر به ارتفاع ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۳۵۳ واحد رسید. این رشد ۳ هزار و ۴۰۳ واحدی، پس از ۸ روز نزولی شدن بازار، نویدبخش بازگشت سهام به مدار صعودی است.

شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته ۰.۱۶ درصد رشد داشته است. در مقابل، شاخص کل هم وزن بورس با ریزش ۵۳۳ واحدی به ارتفاع ۶۹۶ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. این ریزش ۰.۰۸ درصدی نشان دهنده تغییر روند در دو شاخص کل است.

ارزش بازار بورس تهران به ۶۷ همت و ۸۲۱ میلیارد تومان رسیده است. در مجموع، ۲۰۰ هزار و ۵۷۱ معامله در این بازار انجام شده است.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، نوری، شپدیس و کچاد بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند، در حالی که نماد شپنا بیشترین تاثیر را در ریزش این شاخص بر عهده داشت.

**فرابورس در مدار نزولی**

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ریزش ۲۳ واحدی به ارتفاع ۲۱ هزار و ۹۹۲ واحد رسید و ۰.۱۱ درصد افت را تجربه کرد.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۱ همت و ۶۹۰ میلیارد تومان رسیده و ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۱۲۳ تومان رسیده است. در مجموع ۱۰۰ هزار و ۳۱۹ معامله در فرابورس انجام شده است.

نمادهای فزر، شاوان، وسپهر، سامان و خدیزل بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل فرابورس داشتند. در مقابل، نمادهای آریا و انتخاب بیشترین تاثیر را در رشد این شاخص بر عهده داشتند.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *