تا ۶ ماه آینده از کمربند شرقی تهران بهره‌برداری می شود

## تهران، کارگاهی بزرگ برای عمران و توسعه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در شانزدهمین کنفرانس ملی بتن، از تلاش های مدیریت شهری برای توسعه و ارتقاء زیرساخت های پایتخت در دوره ششم سخن گفت. وی با تاکید بر اهمیت کیفیت در تمام پروژه های عمرانی، به توجه ویژه به کنترل کیفیت بتن در پروژه های شهرداری تهران اشاره کرد.

حق بین، با نام بردن از مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران به عنوان مرجع تخصصی در حوزه کنترل کیفیت، به این نکته اشاره کرد که کیفیت بتن مصرفی از مرحله تهیه سنگدانه از معادن تا فرآوری، اجرا و عمل آوری آن تحت کنترل دقیق کیفی است.

وی با اشاره به اجرای 80 پروژه عمرانی با ابعاد مختلف در شهر تهران و قرار داشتن پروژه های دیگر در آستانه اجرا، از تکمیل 30 پروژه توسعه و احداث تقاطع غیر همسطح در دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد.

حق بین با ذکر این نکته که کلان پروژه های بزرگراهی که اغلب بیش از یک دهه متوقف مانده بود، در این دوره فعال شده است، از مهمترین پروژه ها به احداث بزرگراه شهید بروجردی و شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) اشاره کرد.

وی با بیان این نکته که تمام روش های اجرای بتن با توجه به تنوع و تعدد پروژه های عمرانی شهر تهران در دستور کار قرار دارد، از صاحب نظران صنعت تولید بتن دعوت کرد تا از روند اجرای این اقدامات عمرانی بازدید کنند.

حق بین، با تاکید بر اهمیت بهره مندی بیشتر پروژه های عمرانی از تجربیات و درس آموخته های فنی متخصصان حوزه صنعت ساخت، ابراز امیدواری کرد که با ایجاد فرصت بازدید برای این افراد، با همکاری مسئولان ذیربط در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، زمینه برای همکاری و هم افزایی بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به پروژه احداث آزادراه شهید شوشتری در منتهی الیه شرقی تهران که مکمل رینگ شرقی بزرگراه های پایتخت است، از اجرای سریع فاز نخست این پروژه به طول ۹.۳ کیلومتر خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مقطع بزرگراهی ظرف ۶ ماه آتی آماده بهره برداری شود.

حق بین با ذکر این نکته که فاز دوم این بزرگراه به طول ۷ کیلومتر نیازمند مصوبات بالادستی است، از ادامه پیگیری برای فراهم ساختن شرایط اجرای آن خبر داد.

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای بهبود وضعیت روکش آسفالت معابر، از اقدامات انجام شده در این زمینه با عنوان نهضت آسفالت یاد کرد و اضافه کرد: طی دوره فعلی مدیریت شهری بیش از ۳.۵ برابر ادوار گذشته آسفالت در معابر پایتخت اجرا شده و این ارتقای کمی ضمن توجه دقیق به ملاحظات کیفی انجام شده است.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *