تجمع دانشجویان در اعتراض به افزایش بی‌رویه شهریه‌ها

## اعتراض دانشجویان پزشکی به افزایش سرسام آور شهریه دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده در دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش سرسام آور شهریه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعتراض کرده و خواستار لغو این افزایش غیرمنطقی شدند.

این دانشجویان که تعدادشان به کمتر از ۱۰۰ نفر می‌رسد، امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به افزایش بیش از سه برابری شهریه بدون اطلاع قبلی، مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع کردند. آنها اعلام کردند که این تصمیم بدون اطلاع‌رسانی قبلی به داوطلبان کنکور و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اتخاذ شده و آنها را در انتخاب رشته‌شان با چالش جدی مواجه کرده است.

طبق بخشنامه داخلی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۶ تیرماه ۱۴۰۳، دکتر “محسن نفر” معاون علوم پزشکی این دانشگاه با اشاره به مصوبات پنجاه و سومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد مبنی بر تغییرات در اخذ شهریه برخی رشته‌های علوم پزشکی، اعلام کرده بود که این تغییرات باید در دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به اطلاع داوطلبان برسد. با این حال، این موضوع در دفترچه انتخاب رشته قید نشده بود.

شهریه رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته و از ۳۰ میلیون تومان در هر نیمسال به ۹۰ میلیون تومان رسیده است که در مجموع سالیانه ۱۸۰ میلیون تومان می‌شود.

دانشجویان و خانواده‌هایشان، این افزایش را غیرمنطقی و غیرقابل قبول دانسته و از عدم اطلاع‌رسانی شفاف به شدت انتقاد می‌کنند. آنها می‌گویند اگر از قبل از این افزایش سرسام آور شهریه مطلع بودند، دانشگاه آزاد را انتخاب نمی‌کردند.

یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع که رتبه نزدیک به هزار در آزمون سراسری امسال را کسب کرده، گفت: ” ما تصور می‌کردیم شهریه مانند سال‌های گذشته، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد و افزایش نجومی شهریه امسال، همه ما را بهت‌زده کرد.”

والدین دانشجویان نیز به همراه فرزندانشان به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع و لغو افزایش سرسام آور شهریه هستند. آنها تاکید می‌کنند که پرداخت این مبلغ از توان اکثر خانواده‌های ایرانی خارج است و برای دانشجویان غیرتهرانی که باید هزینه‌های خوابگاه، تغذیه و ایاب و ذهاب را نیز متحمل شوند، کمرشکن خواهد بود.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *