تحلیل‌گر صهیونیست: اسرائیل مجبور به عقب نشینی از نوار غزه خواهد شد


هر روز که از روزهای جنگ غزه می‌گذرد، نگرانی‌ها و شکست‌های اسرائیل در این صحنه افزایش می‌یابد. تحلیل‌گران صهیونیست، از جمله روین بیرگمن، به شکست‌ها و دشواری‌های احتمالی ارتش اسرائیل در مواجهه با رزمندگان فلسطینی اشاره می‌کنند. این تحلیل‌ها نشانگر این است که اسرائیل ممکن است به زودی مجبور به عقب نشینی از نوار غزه شود.

مواجهه با چالش‌های جدید

بیرگمن تأکید دارد که اسرائیل با افزایش تلفات و دشواری‌های پیش‌روی خود، ناگزیر به تغییر موقعیت در نوار غزه خواهد شد. این تحلیل‌گر به نکاتی اشاره می‌کند که نشان‌دهنده ناتوانی اسرائیل در مواجهه با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های موثر رزمندگان فلسطینی است.

تضاد در اهداف اسرائیل

بیرگمن بیان می‌کند که اهداف اسرائیل در جنگ غزه تاکنون مبهم بوده و در چهارچوب اعلامیه‌های مختلف حاکمیت، همچنان دو هدف اصلی وجود دارد. این اهداف شامل از بین بردن حماس در ابعاد توانمندی‌ها و حاکمیت، و همچنین آزادی اسرا است.

نگاه به گذشته و آینده

بیرگمن به اهمیت تجربیات گذشته اشاره می‌کند و می‌افزاید که اسرائیل نباید فراموش کند که تاثیرات بلندمدت تصمیماتش در جهان نیز تأثیرگذار خواهد بود. او معتقد است که تنها با ورود به مذاکرات برای آزادی اسرا، می‌توان به تعادل مناسبی دست یافت.

تحولات جاری و آینده اسرائیل

تحلیل‌گر صهیونیست به اهمیت محدودیت‌ها و فشارهای بین‌المللی اشاره می‌کند. او تأکید دارد که جامعه جهانی اسرائیل را در نگاه دارد و هر گونه تصمیمی که منجر به تحولات ناخواسته در جهان باشد، پذیرفته نخواهد شد.

پایان جنگ و توافق

بیرگمن اختتامیه مقاله را با بیان این نکته به پایان می‌برد که اسرائیل نیازمند توقف جنگ است و فشارهای داخلی و خارجی این کشور، احتمالاً آخرین کلمه را در این مسئله خواهند گفت. او تصریح می‌کند که فشارهای آمریکایی و تأثیر گذاری قطب‌های داخل ارتش، ممکن است به توقف جنگ و شروع به توافق منجر شود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *