تحول در سرویس مدارس؛ از کلاس تربیتی سیار تا نظارت هوشمند

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش مهم سرویس مدارس در تربیت دانش‌آموزان، بر لزوم تدوین بسته فرهنگی و تربیتی برای این حوزه تاکید کرد. وی سرویس مدارس را کلاس تربیتی سیار دانسته و خواستار ایجاد یک نظام نظارتی قوی بر این بخش شد.

در جلسه‌ای که با حضور مدیران وزارت کشور برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش بر تشکیل کارگروه‌های مشترک با ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها و حضور فعال اولیای دانش‌آموزان در این کارگروه‌ها تاکید کرد. وی همچنین بر ضرورت آموزش رانندگان سرویس مدارس و انتخاب افراد مناسب برای این کار تاکید نمود.

معاون عمران و توسعه وزارت کشور نیز از ایجاد سامانه‌ای برای ثبت‌نام و استعلام برخط رانندگان سرویس مدارس خبر داد و بر اهمیت تشکیل شورای ترافیک در استان‌ها برای نظارت بر این موضوع تاکید کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز از اقدامات انجام شده برای ایمنی تردد خودروهای سرویس مدارس و تعیین نرخ مناسب برای این سرویس‌ها خبر داد. همچنین، وی بر لزوم مکاتبه با وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت برای ارائه بسته‌های تشویقی به رانندگان سرویس مدارس تاکید کرد.

در مجموع، می‌توان گفت که وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط، گام‌های مهمی در جهت بهبود وضعیت سرویس مدارس برداشته‌اند. با اجرای این طرح‌ها، انتظار می‌رود که سرویس مدارس از یک وسیله صرف برای رفت و آمد دانش‌آموزان به مدرسه، به یک محیط آموزشی و تربیتی تبدیل شود.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *