تعلیق سفر عمره تا اطلاع ثانوی

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، سرپرست حجاج ایرانی، اعلام کرد که سفر عمره تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است. این تصمیم تأثیراتی را بر نخستین گروه زائران عمره مفرده داشته و پروازهای مشهد، تهران، و اصفهان به طور کلی لغو گردیده است.

دلایل تعلیق سفر عمره

پس از اعلام تأخیر در اعزام زائران، نمایندگان هواپیمایی جمهوری اسلامی، سازمان هواپیمایی کشور، و نهاد ریاست‌جمهوری به عربستان سفر کرده‌اند تا با مسئولان عربستانی گفت‌وگو نمایند. این اظهارات همزمان با سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان برای امضای تفاهم‌نامه‌های مرتبط با حج تمتع انجام گرفت.

مسائل فنی و عدم صدور مجوز

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب اعلام کرد که مهم‌ترین علت تعلیق سفر عمره، عدم صدور مجوز نهایی از سوی عربستان است. شرکت هواپیمایی جدول پروازی و اطلاعات مرتبط با هواپیما نهایی را ارائه داده بود، اما با مشکلات دریافت مجوز ورود به کشور میزبان روبه‌رو شده است.

پیگیری قانونی

نواب افزود که فرآیندهای قانونی در حال پیگیری است و وزارت امور خارجه، وزارت راه و ترابری، و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری موضوع هستند. امیدواریم که با حل مسائل فنی، زائران کشور به سرزمین وحی اعزام شوند.

نشست هم‌افزایی با مراجع عظام تقلید

در نشست هم‌افزایی با نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب توضیحاتی نیز ارائه داد و مشکلات معنوی سفر زیارتی عمره و ثبت‌نام حج تمتع 1403 را بررسی کرد. او بیان کرد که کارگزاران حج و زیارت برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌های لازم را انجام داده‌اند، اما با توجه به مشکلات فنی، سفر عمره مفرده تا اطلاع ثانوی تعلیق یافته است.

خاتمه

در انتها، امیدواریم با پیگیری‌های قانونی و حل مسائل فنی، زائران کشورمان به زودی بتوانند به سرزمین وحی اعزام شده و سفر زیارتی خود را تجربه کنند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *