تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با امیرعبداللهیان


در یک تماس تلفنی جدید بین وزیر امور خارجه انگلیس، دیوید کامرون، و وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این گفتگو، به تحلیل و بررسی مسائل اهمیتی پرداخته شد.

امید به بهبود فضای مناسبات

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که انگلیس با رویکرد واقع‌بینانه و سازنده خود در قبال تحولات منطقه و روابط دوجانبه، موجب بهبود فضای مناسبات شود.

ریشه بحران فلسطین

امیرعبداللهیان، با تأکید بر ریشه بحران فلسطین در اشغال 75 ساله رژیم اسرائیل، ارتکاب جنایات جنگی، و نسل‌کشی ملت فلسطینی، انتقاد کرد و نقش انگلیس در این امور را مورد بررسی قرار داد.

حمایت از حماس

وی حمایت از حماس را به عنوان یک نهضت آزادی‌بخش علیه اشغالگری و‌ آپارتاید، تأکید کرد و مقایسه با جنبش‌های مبارزه با آپارتاید در آفریقای جنوبی را طرح کرد.

انتقاد از دوگانگی آمریکا و دیگران

وزیر امور خارجه ایران، معیارهای دوگانه آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال غزه و اوکراین را محکوم کرد و از جلوگیری از جنایات رژیم اسرائیل و حفظ امنیت دریانوردی صحبت کرد.

پاسخ قوی به تهدیدات

وی در خصوص تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که پاسخ به هرگونه ماجراجویی و تجاوزات رژیم اسرائیل قوی و پشیمان‌کننده خواهد بود.

تلاش برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ

در پایان، وزیر امور خارجه انگلیس خواستار تلاش کشورمان برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه و حفظ امنیت دریانوردی شد.

وزرای امور خارجه ایران و انگلیس، با بررسی مباحث مورد علاقه دوجانبه، تأکید کردند که تداوم رایزنی‌ها و تبادل نظرها بین مقامات دو کشور در مسائل مهم و مورد توجه، حائز اهمیت است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *