تولید نفت ایران به 3.3 میلیون بشکه در روز رسید

در یک دیدار با امام جمعه اصفهان، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور، اعلام کرد که تولید نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. او تأکید کرد که این تعداد نشان‌دهنده نقطه‌ای است که بازار دارای تقاضا بیشتری شده و موانع اولیه آن رفع شده‌اند.

ضعف رسانه‌ای و نقدهای رهبر معظم انقلاب

منصوری به نقدهای رهبر معظم انقلاب درباره ضعف رسانه‌ای دولت اشاره کرد و اظهار کرد که این ضعف باعث ناکارآمدی در اطلاع‌رسانی اقدامات دولت شده است. او بیان کرد که این نقطه ضعف باعث نشان‌داده نشدن خوبی‌های انجام شده در دولت سیزدهم شده است.

تحولات صنعت نفت و افزایش تولید برق

تغییرات مثبت در تولید نفت و مصرف داخلی

معاون اجرایی رئیس جمهور به تحولات در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: “بیش از 3.3 میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌شود که 8.1 درصد آن به مصرف داخلی می‌رسد و بقیه به بازار جهانی صادر می‌شود. این نشان‌دهنده تغییرات مثبت در تولید نفت و نیز افزایش تقاضا در داخلی است.”

توسعه تولید برق و تفاهم‌نامه جدید

وی همچنین به افزایش تولید برق در کشور اشاره کرد و اعلام کرد: “حدود 70 هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود و در دولت سیزدهم تقریباً 8 هزار مگاوات به بهره‌برداری رسیده است. همچنین، تفاهم‌نامه تولید 4 هزار مگاوات از نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز به تازگی منعقد شده است.”

مسائل اصفهان و پیشرفت‌های عمرانی

آب، مسکن و پروژه‌های عمرانی

در بخش دیگری از سخنان، منصوری به مسائل اصفهان پرداخت و اظهار کرد: “در حوزه عمرانی تاکنون 5 هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده و طی دولت سیزدهم نزدیک به 6 ماه است که نرخ تورم مسکن به منفی 2.2 درصد رسیده و احداث 1 میلیون و 950 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.”

چشم‌انداز آینده با راه‌اندازی پروژه‌های کلان

وی به توسعه پروژه‌های آبی اصفهان اشاره کرد و افزود: “پروژه آب انتقال یافته از خلیج فارس و همچنین پروژه کوهرنگ سه در حال پیگیری و انجام است. با حل مسائل آبی، پروژه قطار سریع السیر نیز در اصفهان آغاز می‌شود که سبب آرامش مردم خواهد شد.”

در انتها، منصوری اصفهان را در حوزه های سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی پیشتاز عنوان کرد و بیان کرد که با حل مسائل آبی و اجرای پروژه‌های عمرانی، دولت سیزدهم موفق به ایجاد آرامش و پیشرفت در این استان شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *