ثبت‌نام و توزیع کارنامه بدون دریافت وجه در مدارس قزوین

قزوین – مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از ممنوعیت دریافت وجه نقدی هنگام ثبت‌نام و توزیع کارنامه در مدارس این استان خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی در پنجمین جلسه شورای همفکری اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین اظهار داشت: مدیران مدارس فقط مجاز به دریافت هزینه کتاب درسی و بیمه هستند و دریافت هرگونه وجه نقدی دیگر تحت عنوان ثبت‌نام یا توزیع کارنامه غیرقانونی است.

وی از اولیای دانش‌آموزان خواست تا برای ثبت‌نام فرزندان خود به مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند و از ثبت‌نام با قولنامه صوری خودداری کنند. سیاهکالی مرادی تاکید کرد: در صورت اثبات صوری بودن قولنامه در طول سال تحصیلی، علیه اولیای متخلف به مراجع قضایی اعلام جرم خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت استان در مسیر ایجاد و تحقق عدالت آموزشی تلاش می‌کند، گفت: هدف ما این است که تمامی مدارس از لحاظ کیفیت تقریباً در یک سطح قرار گیرند.

سیاهکالی مرادی همچنین از اولیای دانش‌آموزان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه ثبت‌نام یا دریافت وجه غیرقانونی، مراتب را از طریق شناسه @Caspianmedu در پیام رسان شاد به اطلاع اداره‌کل آموزش و پرورش استان برسانند.

در این راستا، لازم به ذکر است که مطابق با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، دریافت هرگونه وجهی تحت عنوان کمک به مدرسه، شهریه، و یا سایر عناوین، به غیر از هزینه کتاب درسی و بیمه دانش‌آموزی، غیرقانونی بوده و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را به مراجع ذی‌صلاح گزارش کنند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *