حضور کشتی‌گیران ایران در تورنمنت زاگرب


حضور قاسم‌پور و دیگر کشتی‌گیران در تورنمنت زاگرب

بازگشت قاسم‌پور پس از مدت‌ها به مسابقه، همراه با عموزاد، امامی، نخودی، و زارع، این اسامی نمادین به چرخه انتخابی المپیک می‌پیوندند. این تورنمنت در زاگرب، کرواسی، اولین رخداد رنکینگ‌دار سال 2024 اتحادیه جهانی کشتی است.

چرخه انتخابی المپیک و حضور تیم‌های منتخب کشتی ایران

تیم‌های منتخب کشتی ایران در هر دو رشته آزاد و فرنگی نمایندگانی در تورنمنت زاگرب خواهند داشت. این رقابت‌ها بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد که کشتی‌گیران معاف از مرحله اول چرخه، با حضور در این تورنمنت وارد چرخه سال 2024 می‌شوند. باید دید چگونه این چرخه با توجه به جراحی کتف حسن یزدانی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

حضور کشتی‌گیران معروف در تورنمنت

در این تورنمنت، نخودی دارنده مدال برنز سال 2023 جهان و امامی قهرمان بازی‌های آسیایی به‌عنوان نمایندگان ایران در 74 کیلوگرم شرکت می‌کنند. همچنین، وزن‌های مختلفی از 65 کیلوگرم تا 125 کیلوگرم نیز توسط کشتی‌گیران برجسته ایران نمایندگی می‌شود.

فرصت آخر قاسم‌پور در تورنمنت زاگرب

تورنمنت زاگرب به عنوان آخرین فرصت برای کامران قاسم‌پور برای ورود به چرخه انتخابی المپیک اعلام شده بود. با امتناع از اعزام او به این تورنمنت، این نامزدی همراه با امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم از دست رفته است.

آینده حضور ایران در مسابقات

پس از رقابت‌ها، ترکیب شرکت‌کننده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک (در اوزانی که سهمیه المپیک نگرفته‌ایم) تا حدودی روشن خواهد شد. نفراتی که در لیست اعزام به زاگرب نیستند، ممکن است در تورنمنت‌های دیگری برای شرکت در مسابقات آسیایی و گزینشی قاره‌ای حضور یابند.

جمع‌بندی

حضور کشتی‌گیران ایران در تورنمنت زاگرب نقش مهمی در چرخه انتخابی المپیک ایفا خواهد کرد. این رویداد، فرصتی برای تیم ملی کشتی آزاد ایران است تا با نقل و انتقالات در این مسیر، جایگاه برتری خود را تثبیت کند و به حضور در المپیک 2024 تسلط یابد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *