درگذشت ناصر طهماسب: آوایی که همیشه در خاطر مانده است

در یک خبر تلخ، فرشید شکیبا، مدیر دوبلاژ سیما، اعلام کرد که ناصر طهماسب، یکی از صداهای برجسته دوبله، به علت بیماری از دنیا رفته است. این خبر درگذشت یکی از هنرمندان برجسته سینما و تلویزیون ایران را تأیید کرد.

زندگی و اثرات هنری طهماسب

ناصر طهماسب، متولد ۱۳۱۸ در تهران، با شروع فعالیت خود به عنوان دوبلور و گوینده، به سرعت جایگاه خود را در عرصه سینما و تلویزیون ایران به دست آورد. فعالیت‌های او در دوران پیش از انقلاب و پس از آن، جایگاه منحصر به فردی در صدا و سیما ایجاد کرد.

آخرین راهروی زندگی هنری

به گزارش فرهنگی خبرگزاری تسنیم، طهماسب دو هفته پیش به دلیل سکته مغزی بستری شده بود و درگذشته را به همراه داشت. او به عنوان یک دوبلور و گوینده مطرح قبل از انقلاب آغاز به فعالیت کرد و سپس به عنوان سرپرست گویندگان و مدیر دوبلاژ، صدای خود را در مستندها و فیلم‌های مختلف به گوش مخاطبان رساند.

خداحافظی آخرین شاهکارها و تأثیرات

طهماسب در طول دهه‌ها به عنوان یکی از برجسته‌ترین دوبلوران فعال در فیلم‌های ایرانی و بین‌المللی به شناخته شد. او با حضور در سریال‌های مانند “هزار دستان” و “ارتش سری” شهرت فراوانی به دست آورد. صدای او در نقش‌هایی چون فرمانده کسلر ارتش سری و شخصیت یوگی، همیشه در خاطر مخاطبان باقی خواهد ماند.

آخرین حرکت در دهه‌های حاکمیت در صدا و سیما

پس از انقلاب، ناصر طهماسب به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت خود را ادامه داد و صدای او در مستندها، فیلم‌ها و کارتون‌های معروف به گوش می‌آمد. حضور او در فیلم‌هایی چون “کلانتر 3” و “من مادر هستم” نشان‌دهنده گستردگی ابعاد هنری این هنرمند بزرگ است.

تشییع و خداحافظی با هنرمند برجسته

فرشید شکیبا در خصوص خداحافظی با ناصر طهماسب اظهار کرد: “خانواده ایشان خواسته‌اند خبر مربوط به بیماری و درگذشت ایشان به صورت خصوصی باشد و به همین دلیل پیکر او به صورت خانوادگی به خاک سپرده شد.” او همچنین افزود: “ما در حال برگزاری یک مراسم عمومی هستیم که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.”

پایان یک دوره در تاریخ هنر دوبلاژ ایران

با درگذشت ناصر طهماسب، یک دوره از تاریخ هنر دوبلاژ در ایران به پایان رسیده است. صدای او همیشه باز خواهد ماند و اثرات هنری او به عنوان یکی از پیشوایان این حوزه به یاد ماندنی خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *