سی ان جی؛ راهکار سریع برای رفع ناترازی بنزین در ایران

محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن CNG، در گفت‌وگویی با مهر، سی ان جی را سریع‌ترین و بهترین راهکار برای رفع ناترازی بنزین در کشور معرفی کرد. وی با اشاره به ظرفیت بالای جایگاه‌های سی ان جی در کشور، اظهار داشت که با افزایش تقاضا برای این سوخت، می‌توان نه تنها مشکل کمبود بنزین را حل کرد، بلکه به یک صادرکننده بزرگ سی ان جی تبدیل شد.

جوهری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه سی ان جی با ظرفیت ۴۵ میلیون متر مکعب در روز وجود دارد که به دلیل عدم تقاضا، نیمی از این ظرفیت بلااستفاده مانده است، بر لزوم حمایت دولت برای افزایش تقاضای سی ان جی تاکید کرد. وی همچنین به عدم اجرای کامل مصوبات دولت در خصوص تبدیل خودروها به دوگانه‌سوز اشاره کرد و این موضوع را یکی از دلایل اصلی کاهش تقاضا برای سی ان جی دانست.

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG، ابزارهای قیمتی را یکی از عوامل موثر در افزایش مصرف سی ان جی دانست و خواستار حمایت‌های بیشتر دولت از دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز از جمله miễn‌الزمه کردن عوارض جاده‌ای، ارائه تسهیلات بیمه‌ای و معاینه فنی شد.

در پایان، جوهری با اشاره به اینکه دنیا به سمت خودروهای برقی حرکت می‌کند، اما این فرآیند به زمان و سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارد، بر استفاده از ظرفیت موجود سی ان جی در کوتاه‌مدت برای حل مشکل ناترازی بنزین تاکید کرد. وی معتقد است با توجه به زیرساخت‌های موجود و ظرفیت تولید، می‌توان به سرعت و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان، تولید سی ان جی را افزایش داده و از آن به عنوان جایگزینی مناسب برای بنزین استفاده کرد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *