شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت

وزیر خارجه دولت موقت لبنان، عبدالله بوحبیب، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند نبوده و به طور مداوم حاکمیت لبنان را نقض می‌کند. او اظهار داشته که لبنان شکایت جدیدی را به شورای امنیت ارائه کرده است به دلیل تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان.

در شکایت‌نامه جدید لبنان، نقض‌های مکرر اسرائیل به قطعنامه‌های بین‌المللی، به ویژه قطعنامه 1701 شورای امنیت در سال 2006 مطرح شده است. این اقدامات نقضی از سوی اسرائیل هستند که در پی آن بیش از 30 هزار شهروند لبنانی از خانه‌های خود تخلیه شده و خسارات زیست‌محیطی و مادی ایجاد شده است.

استفاده از بمب‌های فسفری ممنوعه

وزیر خارجه لبنان بیان کرد که استفاده اسرائیل از بمب‌های فسفری ممنوعه در مناطق غیرنظامی، باعث خسارات زیست‌محیطی و مادی گسترده شده است. این اقدامات به گونه‌ای است که غیرنظامیان از جمله روزنامه‌نگاران، امدادگران، کودکان، و شهروندان معمولی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

تهدید به حاکمیت لبنان از زمین و دریا و هوا

بوحبیب به تهدیدات مکرر مقامات اسرائیلی اشاره کرد که به آغاز جنگ علیه لبنان و بازگرداندن آن به «عصر حجر» تلقی می‌شود. همچنین تجاوزات روزانه اسرائیل به حاکمیت لبنان از زمین و دریا و هوا، نقض مستمر مفاد قطعنامه‌های بین‌المللی از سال 1948 تاکنون را نشان می‌دهد.

نقض حقوق بین‌الملل توسط اسرائیل

بوحبیب تأکید کرد که لبنان به اجرای کامل قطعنامه 1701 تاکید دارد و از اسرائیل خواسته است مفاد این قطعنامه را رعایت کند. او از جهت تحقق امنیت و ثبات در منطقه از تدابیر لازم خواست و اظهار داشت که این تجاوزات منجر به از بین بردن تلاش‌های تحقق امنیت و ثبات در منطقه شده است.

پایان به تهدیدات اسرائیل به امنیت لبنان

وزیر خارجه لبنان در انتهای سخنان خود از جامعه جهانی خواست به پایان تهدیدات اسرائیل به امنیت لبنان پایان دهد و تضمین‌های لازم برای حفظ صلح و امنیت در این منطقه فراهم شود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *