چرا شیر در مدارس تهران توزیع نشد؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اهمیت توزیع شیر در مدارس، بیان کرده است که این برنامه از مناطق محروم تهران آغاز شده و سپس به سایر نواحی شهر گسترش خواهد یافت. این اقدام به منظور حمایت از تغذیه سالم دانش‌آموزان در مناطقی با مخاطره تغذیه بالا آغاز گردیده است.

توزیع در تاریخ ۱۹ آذر؛ چرا هنوز در تهران انجام نشده؟

با اطلاع‌رسانی درخصوص آغاز توزیع شیر در تاریخ ۱۹ آذر، در شهر تهران هنوز این برنامه به اجرا در نیامده است. این موضوع سوالات زیادی ایجاد کرده و تعدادی از خبرنگاران برای پیگیری دلایل عدم توزیع شیر در تهران تماس‌های متعددی با مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران داشتند. متأسفانه، تاکنون پاسخگویی از این سوی صورت نگرفته است.

دلایل تأخیر در توزیع در تهران؛ توضیحات سخنگوی وزارت

در نشست خبری علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، به دلایل عدم توزیع شیر در تهران پاسخ داد. وی بیان کرد که بر اساس دستور رئیس جمهور، توزیع شیر از استان‌های مخاطره‌زا آغاز شده و استان‌های محروم در اولویت قرار گرفته‌اند. به نظر او، تغذیه در بیشتر نواحی تهران نسبت به برخی مناطق اقتصادی بهتر است. با این حال، توزیع از مناطق محروم تهران به زودی آغاز خواهد شد. او اعلام کرد که توزیع در مناطق ۱۹، ۱۸، ۱۷ و ۱۱ تهران آغاز شده است.

توضیحات درباره توزیع در مدارس غیردولتی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد مدارس غیردولتی نیز توضیحاتی ارائه داد. وی اظهار کرد که مدارس غیردولتی می‌توانند با قیمت مصوب دانش‌آموزی از شرکت‌ها شیر خریده و بین دانش‌آموزان خود توزیع کنند. این موضوع الزامی نیست اما به دلیل امکانات محدود تولید شیر، این مدارس توصیه می‌شود که با توجه به نیاز دانش‌آموزان، اقدام به تأمین شیر کنند.

توضیحات در مورد توزیع شیر در سراسر کشور

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پایان توضیحات خود به توزیع شیر در سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: “با توجه به ابتدای توزیع شیر در استان‌های مخاطره‌زا، اکنون در ۲۱ استان حداقل یک‌بار در هفته توزیع شیر صورت می‌گیرد. در ۶ استان توزیع در حال انجام است ولی ۷۰ درصد مدارس تحت پوشش قرار دارند. همچنین، در ۴ استان قراداد منعقد شده و توزیع به زودی آغاز خواهد شد.”

آینده توزیع شیر در مدارس؛ توسعه طرح به مقاطع تحصیلی دیگر

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به امید پایداری طرح توزیع شیر در مدارس ابراز کرد و افزود: “امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده طرح را به مقاطع تحصیلی دیگر گسترش دهیم. با توجه به اطلاعات معاونت تربیت بدنی و سلامت، درصد چاقی در بین دانش‌آموزان زیاد است که نشان‌دهنده نیاز به تغذیه بهتر و توجه به سلامت جسمانی دانش‌آموزان است.”

تاکید بر این نکته که مسئولان توزیع شیر از بسته‌بندی خاص و تأمین میزان مورد نیاز دانش‌آموزان اطمینان حاصل کنند، مهمترین دلیل تأخیر در توزیع شیر در برخی مناطق به دلیل آمادگی کارخانه‌های تولید شیر است که هنوز به میزان کافی تأمین نشده‌اند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *