علی باقری سرپرست وزارت خارجه شد

مهر، 1403: در پی شهادت دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور، هیات دولت در جلسه فوق‌العاده‌ای که امروز برگزار شد، علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه را به عنوان سرپرست این وزارتخانه و همچنین مسئول کمیته بین‌الملل انتخاب کرد.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در تشریح این تصمیم اظهار داشت:

“با توجه به تأکیدات آیت‌الله رئیسی مبنی بر عدم وقفه در خدمت‌رسانی به مردم، هیات دولت در تلاش است تا با سرعت مضاعف به فعالیت خود ادامه دهد. در همین راستا، آقای باقری که از تجربه و تخصص لازم در حوزه سیاست خارجی برخوردار است، سرپرستی وزارت امور خارجه را بر عهده خواهد گرفت.”

سخنگوی دولت همچنین از تشکیل شش کمیته اجرایی در معاونت اول ریاست جمهوری برای مدیریت امور در این ایام خبر داد. این کمیته‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله تشریفات، حقوقی، اقتصادی، رسانه و بین‌الملل فعالیت خواهند کرد.

در حوزه اقتصادی نیز، وزرای اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات انجام شده در دو روز گذشته ارائه دادند. بهادری جهرمی در این خصوص گفت:

“الحمدلله، مسیر خدمت‌رسانی دولت با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت است و دولتمردان مصمم هستند تا با تلاش مضاعف، حق مطلب را در قبال مردم و شهید بزرگوار، آیت‌الله رئیسی، ادا کنند.”

وی همچنین از تعامل نزدیک دولت با سایر قوا در این دو روز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با وحدت و وفاق، بتوان از این شرایط سخت عبور کرد.

در خصوص زمان اعلام عزای عمومی، سخنگوی دولت گفت:

“هنوز تصمیمی در این خصوص نهایی نشده است. کمیته اجرایی مربوطه در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع بوده و جزییات آن به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.”

بهادری جهرمی در پایان سخنان خود به موضوع امتحانات دانش‌آموزی نیز اشاره کرد و گفت:

“با توجه به تأکیدات آیت‌الله رئیسی مبنی بر عدم تعطیلی مدارس، آزمون‌های دانش‌آموزی طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.”

انتخاب علی باقری به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه در شرایط فعلی، نشان‌دهنده عزم دولت برای حفظ ثبات و ادامه فعالیت‌های خود در حوزه سیاست خارجی است. بدون شک، تجربه و تخصص آقای باقری در این زمینه، می‌تواند در این برهه حساس، یاری‌گر دولت و مردم ایران باشد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *