میزان سود سهام عدالت برای هر نفر در مرحله سوم واریز چقدر است؟

## سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هنوز به طور کامل پرداخت نشده است

مدیر کل امور ناشران سازمان بورس، ولی اله جعفری، اعلام کرده است که سود سال مالی ۱۴۰۱ از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت تا کنون در دو نوبت پرداخت شده است. وی افزود که قسط سوم این سود که حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیارد تومان است، به محض دریافت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذی‌نفعان واریز خواهد شد.

جعفری در مورد میزان سود قابل دریافت هر سهامدار، توضیح داد که ارزش اسمی سهام هر فرد متفاوت است و این مبلغ بر اساس آن محاسبه می‌شود. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ برای دارندگان سبد سهام عدالت با ارزش‌های مختلف، بین ۴۴۶ هزار تومان تا ۹۰۶ هزار تومان محاسبه شده است.

وی در ادامه به عدم پرداخت سود سهامداران عدالت توسط شرکت مپنا اشاره کرد. علیرغم این که این شرکت سود سایر سهامداران خود را پرداخت کرده است، اما هنوز سهم سهامداران عدالت که ۲۵ درصد از کل سهامداران مپنا را تشکیل می‌دهند، پرداخت نکرده است.

جعفری همچنین در مورد سود سال مالی ۱۴۰۲ سهام عدالت گفت: “شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به شرکت‌ها نامه خواهد نوشت تا سودهای خود را پرداخت کنند. البته شرکت‌ها تا آخر سال فرصت دارند تا سود سال ۱۴۰۲ را پرداخت کنند.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *