میوه‌های طرشت سالم هستند!

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که میوه‌های تولیدی در محله طرشت تهران از نظر میزان سرب و کادمیوم در حد مجاز بوده و برای مصرف انسان بی‌خطر هستند.

این مطالعه توسط تیمی از محققان دانشگاه بیرجند، دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده است.

محققان در این مطالعه، غلظت فلزات سنگین سرب و کادمیوم را در نمونه‌های مختلف میوه‌های پاییزی مانند خرمالو، زیتون، سیب، نارنج، گردو، شاه‌توت، انار، انگور و انجیر که از باغات طرشت برداشت شده بود، بررسی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که میزان سرب و کادمیوم در تمام نمونه‌های میوه‌ها در حد مجاز بوده و از نظر سلامتی برای انسان هیچ خطری ندارند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که برخلاف تصورات رایج، می‌توان در مناطق شهری نیز به کشاورزی سالم و تولید میوه‌های بی‌خطر پرداخت.

محققان در این مطالعه پیشنهاد می‌کنند که از درختان میوه به عنوان راهکاری برای توسعه فضای سبز شهری و تولید غذای سالم در مناطق آلوده استفاده شود.

همچنین آنها بر لزوم برنامه‌ریزی برای حفاظت و توسعه باغات طرشت و استفاده از روش‌های علمی و ترویجی برای نگهداری صحیح و توسعه پایدار باغداری شهری در این منطقه تأکید می‌کنند.

این مطالعه می‌تواند گامی مهم در جهت ترویج کشاورزی شهری و تولید غذای سالم در کلان‌شهرها باشد.

با توجه به کمبود فضای سبز در کلان‌شهرها، توسعه کشاورزی شهری می‌تواند راهکاری مناسب برای افزایش سرانه فضای سبز، تولید غذای سالم و ایجاد اشتغال باشد.

امیدواریم با انجام مطالعات بیشتر و حمایت مسئولان، شاهد توسعه روزافزون کشاورزی شهری در ایران باشیم.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *