نبرد قلعه‌نویی و کاتانچ برای صدرنشینی؛ ایران و ازبکستان امشب در آزادی به مصاف هم می‌روند

دو تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان امشب (سه‌شنبه) در هفته پایانی مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند تا تکلیف تیم صدرنشین گروه E را مشخص کنند.

هر دو تیم با 13 امتیاز راهی این بازی حساس شده‌اند، اما ایران به دلیل تفاضل گل بهتر در رده نخست جدول قرار دارد.

قلعه‌نویی که در بازی قبل مقابل هنگ کنگ از چند بازیکن جوان استفاده کرده بود، در این دیدار به دنبال استفاده از تمام نفرات باتجربه خود برای کسب پیروزی و صدرنشینی است.

خط دفاع ایران در بازی با هنگ کنگ ضعف‌هایی را نشان داد که باید توسط قلعه‌نویی برطرف شود، اما خط حمله این تیم با زوج طارمی و آزمون بسیار خطرناک است و می‌تواند برای هر تیمی مشکل‌ساز شود.

ازبکستان که هفته گذشته با نتیجه 3 بر 1 ترکمنستان را شکست داده بود، برای صدرنشینی به پیروزی در این بازی نیاز مبرم دارد.

شاگردان کاتانچ در بازی رفت مقابل ایران توانستند به تساوی 2 بر 2 دست پیدا کنند و امیدوارند با درخشش ستاره‌های خود اورونوف و ماشاریپوف، از سد حریف قدرتمند خود عبور کنند.

اوستون اورونوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، الدور شومورودوف، ایگور سرگیئف، عزیزیک تورگون‌بائف و اتابک شوکوروف از جمله بازیکنان شاخص تیم ملی ازبکستان هستند.

مهدی قایدی به دلیل مشکلات شخصی در این بازی حضور نخواهد داشت، اما مهدی ترابی که هفته گذشته به دلیل مسمومیت غذایی از همراهی تیم ملی بازمانده بود، بهبود یافته و می‌تواند در صورت صلاحدید کادر فنی بازی کند.

آمار تقابل‌های دو تیم به نفع ایران است. از 13 بازی قبلی، 10 برد سهم ایران و 1 برد سهم ازبکستان بوده است.

همچنین آمار تقابل‌های سرمربیان دو تیم نیز به نفع ایران است. قلعه‌نویی مقابل ازبکستان و کاتانچ هیچ گاه بازنده نبوده و سرمربی اسلواکیایی فقط یک برد از تقابل با تیم ملی ایران دارد.

این بازی حساس را کیم جونگ هیوک، پارک کیونگ یونگ و ژانگ جونگ پیل از کره جنوبی قضاوت خواهند کرد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *