جزئیات نشست «مجمعین» در حرم امام خمینی


تدوین و بحث درباره فعالیت‌های انتخاباتی زیر سایه جبهه اصلاحات

حجت‌الاسلام ابوالفضل موسویان، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در یک جلسه مشترک با حضور مجمع روحانیون مبارز، به بررسی فعالیت‌های انتخاباتی زیر سایه جبهه اصلاحات پرداخت. در اینجا، نقدها و انتقادات ایشان به وضوح مطرح شده است.

تشکیل جلسه توسط دو تشکل اصلاح‌طلب

دو تشکل برجسته اصلاح‌طلب، یعنی مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، جلسه مشترکی در حرم امام خمینی(ره) برگزار کردند. در این نشست، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به عنوان سخنران ویژه حاضر شدند.

نقد به مسئله نظارت استصوابی

موسویان با اشاره به اهمیت نظارت استصوابی، به عنوان بزرگترین مانع قبول صلاحیت افراد اشاره کرد. او بر این باور بود که این مسئله باعث رد صلاحیت بسیاری از افراد می‌شود و در تناقض با دیدگاه رهبر انقلاب است که تأکید دارند تمامی دیدگاه‌ها و گرایشات سیاسی باید در انتخابات شرکت کنند.

بررسی مشکلات و موانع شرکت مردم در انتخابات

در نشست مشترک، بحث‌هایی درباره وضعیت انتخابات برگزار شد. شرکت‌کنندگان معتقد بودند که به دلیل وضعیت فعلی، ممکن است مردم تمایل کمتری به شرکت در انتخابات داشته باشند. این مسئله را موسویان به عنوان یک چالش اساسی برای فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان برشمرد.

تصمیم‌گیری درباره شرکت در انتخابات

با اشاره به مسائل مطروحه در نشست، موسویان اعلام کرد که مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از تصمیم جمعی جبهه اصلاحات حمایت خواهد کرد. همچنین، توجه به این نکته لازم است که مجمعین به‌شکل موردی در فعالیت‌های انتخاباتی دخیل نخواهند شد.

تأکید بر تفاهم میان تشکل‌های اصلاح‌طلب

موسویان با بیان تفاهم موجود بین تشکل‌های اصلاح‌طلب بر این باور بود که مجمع محققین و مدرسین و مجمع روحانیون مبارز از تصمیمات جبهه اصلاحات حمایت خواهند کرد. او تأکید کرد که تعیین تفاهم‌نامه‌ها و راهبردهای انتخاباتی در هفته‌های آتی به احتمال زیاد جاری خواهد شد.

نگاه به آینده انتخابات

موسویان پیش‌بینی کرد که با توجه به تعداد نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده اصلاح‌طلبان، جلسات تصمیم‌گیری برگزار خواهد شد. این جلسات به‌منظور تدوین راهبردها و تصمیم‌گیری درباره نحوه کنشگری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری انجام خواهد شد.

جمع‌بندی

با توجه به نقدها و تبادل نظرهای مطرح شده در نشست مشترک مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع روحانیون مبارز، آینده انتخابات اصلاح‌طلبان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. تصمیماتی که در هفته‌های آتی اعلام خواهند شد، ممکن است مسیر و نتیجه انتخابات را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *