هادی العامری: تنها راه جلوگیری از حملات آمریکا، خروج نظامیان این کشور از عراق است

رئیس ائتلاف «نبنی» عراق به حمله آمریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق، با اعلام محکومیت، از دولت خود خواست تا جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی از عراق را مشخص کند.

حمله آمریکا و انتقادات «نبنی»

رئیس ائتلاف «نبنی» حمله آمریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی را که منجر به شهادت یک نیرو شدید و 18 زخمی شد، به شدت محکوم کرده و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت و کرامت عراق دانسته است.

راه‌حل «نبنی» برای متوقف کردن حملات

رئیس ائتلاف «نبنی» اظهار کرده که تنها راه حل برای متوقف کردن حملات غیرقانونی، خروج نظامیان خارجی از عراق و برقراری حاکمیت کامل این کشور است. وی از دولت عراق خواسته تا جدول زمانی را برای این خروج تعیین کند.

پاسخ دولت عراق به حمله آمریکا

دولت عراق نیز حمله آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی را محکوم کرده و آن را به عنوان نقض حاکمیت ملی عراق اعلام کرده است. این حمله به روابط دو کشور آسیب می‌زند و نقض حاکمیت کشور عراق محسوب می‌شود.

النجباء: حضور آمریکا نظامی است نه مستشاری

جنبش النجبای عراق نیز با محکومیت حملات آمریکایی به مواضع نیروهای نظامی در عراق، اظهار کرده است که حضور آمریکا در عراق نظامی بوده و نه مستشاری. این حرکت آمریکا را نقض حاکمیت و اراده ملت عراق دانسته و بر آن است که حضور آمریکا تنها به شکل نظامی است.

تصریحات النجبای عراق

در بیانیه النجبای عراق آمده است: حضور اشغالگر آمریکا با تکرار نقض حاکمیت عراق و اقدامات شنیع در هدف قرار دادن مقر نیروهای امنیتی از جمله پلیس فدرال و نیروهای الحشد الشعبی و حمله به تاسیسات غیرنظامی در مناطق مسکونی، نشان از عدم احترام به قوانین و تصمیمات رسمی عراق و اراده ملت این کشور دارد.

حضور آمریکا در عراق: راز حقیقی

النجبای عراق با ابراز اطمینان به این باور است که حضور آمریکا در عراق تنها حضور نظامی است و با ویژگی‌های مستشاری هیچ تناسبی ندارد. این تصریحات در مقابل ادعاهای آمریکا که حضورشان در عراق را به عنوان حضور مستشاری توصیف می‌کنند، تأکید می‌کند.

به نظر می‌رسد با وضوح نشان دادن تضادها و تحلیل درست کلمات کلیدی، این مقاله می‌تواند در جستجوهای مرتبط با حمله آمریکا به عراق و حضور نظامی در این کشور، جایگاه بالایی در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *