هواپیمایی اوکراین مقصر سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران و موظف به پرداخت غرامت است

دادگاه عالی اونتاریو کانادا در حکمی بی‌سابقه، شرکت هواپیمایی اوکراین (UIA) را به دلیل سهل‌انگاری در عدم توجه به هشدارهای امنیتی و به خطر انداختن جان مسافران، مسئول سقوط هواپیمای این شرکت در ایران در ژانویه ۲۰۲۰ دانست.

در این سانحه که پرواز PS752 نام داشت، ۱۷۶ نفر جان خود را از دست دادند، از جمله 55 شهروند کانادایی و 30 مقیم دائم این کشور.

قاضی جاسمین اکبرعلی در رای خود خاطرنشان کرد که UIA با وجود تنش‌های نظامی میان ایران و آمریکا و حملات موشکی ایران به مواضع آمریکایی در عراق، اقدام به انجام پرواز از تهران کرده و جان مسافران خود را به خطر انداخته است.

این حکم پس از یک محاکمه 18 روزه در تورنتو و ارائه شواهد و مدارک توسط وکلای خانواده‌های قربانیان صادر شد.

قاضی اکبرعلی همچنین به دلیل تلاش‌های وکلای HSH LLP و CFM در پیگیری این پرونده و احقاق حقوق موکلانشان، به آنها غرامت اعطا کرد.

پل میلر، یکی از وکلای HSH LLP، در این خصوص اظهار داشت: “این حکم پیامی قوی برای شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی است که باید ایمنی مسافران خود را در اولویت قرار دهند و از فعالیت در مناطق درگیری خودداری کنند.”

این حکم نقطه عطفی در روند قضایی مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران محسوب می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز طرح دعاوی مشابه توسط خانواده‌های دیگر قربانیان این حادثه ناگوار باشد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *