والیبال ایران؛ در جستجوی ناجی ایتالیایی یا برزیلی؟

تیم ملی والیبال ایران پس از ناکامی در لیگ ملت‌ها و از دست دادن سهمیه المپیک پاریس، در تکاپوی انتخاب سرمربی جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون والیبال به دنبال جذب یک مربی خارجی کاربلد و صاحب‌نام است تا سکان هدایت تیم ملی را در بلندمدت عهده‌دار شود.

«امیرحسین منظمی» دبیر فدراسیون والیبال در این باره می‌گوید: چند گزینه مدنظر فدراسیون است و در حال رایزنی با آنها هستیم. اما گزینه‌ای مدنظر فدراسیون است که کل سال را با تیم ملی ایران همراه باشد و از او بتوانیم در رده‌های پایین هم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف فدراسیون جذب مربی‌ای است که بیشترین اثربخشی را برای والیبال ایران به همراه داشته باشد، می‌افزاید: استراتژی فدراسیون والیبال این نیست که یک مربی گمنام برای تیم ملی والیبال جذب کند. قطعاً ما به دنبال گزینه‌ای هستیم که بتواند بهترین عملکرد را برای تیم ملی به همراه داشته باشد. مربیانی که مدنظر فدراسیون است همگی از سطح بالایی برخوردار هستند.

منظمی در خصوص قرارداد بلندمدت سرمربی آینده تیم ملی می‌گوید: ما درنظر داریم سرمربی که برای تیم ملی انتخاب می‌کنیم بتواند کل سال را در اختیار ما باشد. شرایط را برای گزینه موردنظر ارسال کردیم و الان منتظر جواب هستیم. اگر قرار باشد این مربی با فدراسیون والیبال یک قرارداد بلندمدت ببندد، باید سه یا چهار سال کامل در اختیار تیم ملی باشد.

به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال در حال مذاکره با مربیان ایتالیایی و برزیلی است، مربیانی که سابقه موفقیت در سطوح بالا را دارند و می‌توانند تحولی در والیبال ایران ایجاد کنند.

نام‌هایی مانند «آندره‌آ آناستازی» سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و «لورنزو مارتینز» سرمربی پیشین تیم ملی برزیل از جمله گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی ایران هستند.

انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این تیم باید خود را برای مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۶ آماده کند.

امیدواریم فدراسیون والیبال در نهایت بتواند مربی‌ای را انتخاب کند که بتواند والیبال ایران را به جایگاه واقعی خود در سطح جهان برساند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *