وام ودیعه مسکن ۲ برابر شد


افزایش تسهیلات مسکن با تصویب شورای پول و اعتبار

در پی مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. این تصمیمات در جلسه یکهزار و سیصد و هفتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است.

هدف: حمایت از طرح جهش مسکن

رئیس کل بانک مرکزی، محمدرضا فرزین، اعلام کرد: این تصمیمات به دلیل پیشروی طرح جهش مسکن و تامین مالی این طرح توسط نظام بانکی به تصویب رسیده‌اند. او افزود که این افزایش به دو برابری سقف تسهیلات ودیعه مسکن، از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال، منجر به افزایش تسهیلات فردی نیز خواهد شد.

افزایش تسهیلات در شهرها و روستاها

رئیس شورای پول و اعتبار ادامه داد: این تصمیمات موجب افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها از ۷۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و پانصد میلیون ریال، و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال گردید. همچنین، تسهیلات ودیعه مسکن برای روستاها که پیش از این تعریف نشده بود، به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی

فرزین با اشاره به دومین مصوبه جلسه شورا، افزود: سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از دو میلیارد ریال به سه و نیم میلیارد ریال افزایش یافته است. نرخ سود این تسهیلات نیز به ۵ درصد افزایش یافته تا به رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهرهای کوچک کمک شود.

توسعه بازار مسکن با نظارت بانک مرکزی

با این تصمیمات، بازار مسکن کشور قدرتمندتر شده و تسهیلات بانکی به شکل گسترده‌تری در دسترس مردم قرار گرفته است. نظارت بانک مرکزی به عنوان نهاد مسئول، توسعه و پیشروی در حوزه مسکن را بهبود می‌بخشد و این اقدامات به ایجاد شرایط مثبت در بازار مسکن کمک خواهد کرد

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *