واکنش وزیر دفاع یم تشکیل ائتلاف دریایی به تصمیم آمریکا

هشدار وزیر دفاع یمن به آمریکا

در پاسخ به اعلام تصمیم برای تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ، سرلشکر محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن، هشدارهایی صادر کرده و تأکید دارد که نیروهای مسلح یمن در آینده دریای سرخ را به گورستان آمریکایی‌ها و متحدانشان تبدیل خواهند کرد.

عدم مشارکت عربستان و امارات در ائتلاف

از جمله نکات قابل توجه در این اعلان، عدم مشارکت عربستان و امارات متحده عربی در این ائتلاف می‌باشد. این موضوع می‌تواند تأثیرات زیادی بر دینامیک ائتلاف داشته باشد.

توضیحات بیشتر از سوی وزیر دفاع یمن

وزیر دفاع یمن، العاطفی، به تصریح اعلام کرده است که دارای امکاناتی هستند که قادرند ناوگانها، کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی و متحدانشان را به زیر آب ببرند.

تشکیل ائتلاف چندملیتی

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، به صورت رسمی از تشکیل یک ائتلاف چندملیتی با هدف ادعایی تامین امنیت مسیر کشتی‌های تجاری در دریای سرخ خبر داده است. کشورهایی چون بحرین، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا نیز در این ائتلاف حضور خواهند داشت.

جمع‌بندی: تأثیرات و چالش‌های ائتلاف دریایی

تصمیم برای تشکیل ائتلاف دریایی در منطقه با توجه به هشدار و تأکید وزیر دفاع یمن، می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر دینامیک منطقه داشته باشد. در عین حال، عدم مشارکت برخی از کشورها نیز چالش‌های خود را به همراه خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *