ورشکستگی موسسات رادیولوژی به دلیل بدعهدی بیمه ها

معاون درمان وزارت بهداشت با انتقاد از تأخیر در پرداخت مطالبات موسسات رادیولوژی توسط بیمه‌ها، این موضوع را عامل ورشکستگی بسیاری از این مراکز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی در سی و نهمین کنگره انجمن رادیولوژی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی موسسات رادیولوژی در کشور، الزام به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه برای تمدید پروانه فعالیت است. این در حالی است که بیمه‌ها، به خصوص بیمه تامین اجتماعی، با تاخیر در پرداخت مطالبات این مراکز، آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه این تاخیر در پرداخت‌ها برخلاف قانون نیز هست، افزود: این موضوع بسیاری از موسسات رادیولوژی را به ورطه ورشکستگی کشانده و نارضایتی پزشکان، به خصوص پزشکان جوان، از درآمد خود را به دنبال داشته است.

کریمی با اشاره به توزیع 380 دستگاه تصویربرداری با تکنولوژی بالا در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور طی 3 سال اخیر، گفت: این دستگاه‌ها بسیار گران‌قیمت بوده و هزینه هر دستگاه آن بالای یک میلیون دلار است.

معاون درمان وزارت بهداشت از دیگر اقدامات این وزارتخانه را تسهیل صدور مجوز برای موسسات رادیولوژی عنوان کرد و اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، خرید و فروش مجوز متوقف و انحصار صدور آن برداشته شده است. متقاضیان تاسیس مراکز رادیولوژی می‌توانند در صورت رعایت الزامات قانونی، در کمتر از یک ماه مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

وی همچنین با تاکید بر نیاز به اصلاح تعرفه‌های برخی گروه‌های پزشکی از جمله رادیولوژیست‌ها، متخصصان پاتولوژی و آزمایشگاه، گفت: در حال حاضر وجود 8 دسته تعرفه برای این گروه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده که قصد داریم با هدف کمک به این گروه‌ها، این موارد را گام به گام اصلاح کنیم.

این خبر نشان‌دهنده مشکلات عدیده‌ای است که موسسات رادیولوژی در کشور با آن مواجه هستند.

تاخیر در پرداخت مطالبات توسط بیمه‌ها، قیمت بالای دستگاه‌های تصویربرداری و عدم تناسب تعرفه‌ها با هزینه‌ها، این مراکز را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

امیدواریم با اقدامات مسئولان ذیربط، شاهد رفع این مشکلات و ارائه خدمات بهتر به مردم در حوزه رادیولوژی باشیم.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *