پاسخ به تمامی ابهامات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

## راز قتل مهرجویی و همسرش؛ آیا حقیقت پنهان است؟

یک سال از قتل هولناک داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی فر در خانه ویلایی شان در شهرک زیبادشت کرج می گذرد. با وجود دستگیری و محاکمه چهار نفر در این پرونده، هنوز حکم قطعی صادر نشده است. وکیل اولیای دم مدعی است که راز این جنایت هنوز برملا نشده و پرونده ابهامات زیادی دارد.

**چه گذشت؟**

در شامگاه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲، خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش همه را شوکه کرد. بیش از ۲۰ مظنون در این پرونده دستگیر شدند، اما در نهایت چهار نفر از اتباع افغانستان به عنوان عاملان جنایت شناخته شدند. آنها انگیزه خود را از این جنایت اختلاف قبلی با صاحبخانه و سرقت اعلام کردند. متهم ردیف اول که پیش از این به قتل اعتراف کرده و صحنه جنایت را بازسازی کرده بود، با وجود انکار در دادگاه، به قصاص محکوم شد.

**ابهامات پرونده**

بعد از صدور حکم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان سه ایراد به نحوه رسیدگی وارد دانستند و حکم دادگاه را نقض کردند:
* عدم ابلاغ قرار منع تعقیب سه متهم دیگر به وکیل اولیای دم
* ایراد در ماهیت رسیدگی به پرونده، مانند مشخص نبودن نقش دقیق هر یک از طرفین در ضرب و جرح عمدی و سرقت
* اعتراض وکیل اولیای دم به عدم انگیزه کافی متهمان برای قتل و احتمال دخیل بودن افراد دیگر در این جنایت

پرونده بار دیگر به دادگاه فرستاده شد و متهمان مجدداً محاکمه شدند.

**ادعای وکیل اولیای دم**

با پایان دور دوم محاکمه، وکیل مدافع اولیای دم مدعی شد که در این قتل شخص دیگری نیز دخیل بوده است و چهار متهم پرونده فقط مجریان قتل بوده اند. او همچنین ایراداتی به روند تحقیقات وارد دانست و گفت: آلت قتاله ای که مهرجویی با آن به قتل رسیده کشف نشده است. متهمان هیچ وسیله ارزشمندی را سرقت نکرده اند. پیام رسان های گوشی مرحوم محمدی فر از گوشی اش پاک شده است. نحوه قتل نشان می دهد که متهمان انگیزه قوی برای قتل داشته اند و ماجرای طلب ۳۰ میلیونی و سرقت جاروبرقی صحت ندارد. او نتیجه گرفت که فرد دیگری به این چهار نفر دستور قتل مهرجویی و همسرش را داده است.

**پاسخ سخنگوی قوه قضاییه**

سالگرد قتل مهرجویی و همسرش و ادعای وکیل مدافع اولیای دم، بار دیگر اذهان عمومی را درگیر این پرونده کرد. سخنگوی قوه قضاییه در این شرایط به بعضی از ابهامات پاسخ داد. اصغر جهانگیر گفت: “ادعایی مبنی بر وجود عامل دیگر در پرونده قتل داریوش مهرجویی توسط وکیل پرونده مطرح شده، ولی تاکنون مدارک محکمه پسندی که نشان دهد پای شخص دیگری در میان بوده برای ما محرز نشده است. در رابطه با این پرونده تحقیقات مفصلی در پلیس آگاهی و دادسرا صورت گرفته است. در راستای این تحقیقات و بررسی اسناد و مدارک و اقاریری که متهمان بیان کردند، تمام ابعاد پرونده از نظر سیستم قضایی روشن است. چنانچه در روند رسیدگی و حتی پس از پایان رسیدگی، اسناد و مدارک جدیدی پیدا شود که نیاز به بررسی مجدد باشد، راه های قانونی برای بررسی مجدد وجود دارد. بنابراین اگر وکیل پرونده قتل مهرجویی، مدارک و مستنداتی دارد که ارائه دهد حتما پیگیری لازم صورت خواهد گرفت. ”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *