پیام تبریک طعنه‌آمیز خواهر رئیس کره‌شمالی برای رئیس‌جمهور کره‌جنوبی

در گزارشی از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کیم یو جونگ، خواهر رئیس کره‌شمالی، در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، از تقویت ظرفیت‌های دفاعی پیونگ‌یانگ تشکر کرد.

نقش برجسته در ساخت دوباره فرصت‌های ازدست‌رفته

در این پیام، خواهر رئیس کره‌شمالی به تأکید کرد که پیونگ‌یانگ با ساخت دوباره فرصت‌های ازدست‌رفته، جبران زمان‌های از دست‌رفته به‌دلیل مذاکرات با کره‌جنوبی را انجام می‌دهد.

اظهارات یون سوک یول و نقد آمریکا و کره جنوبی

اخیراً، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که تا نیمه اول سال جاری، قرارداد یک سیستم بازدارندگی برای مقابله با تهدیدات موشکی و اتمی کره‌شمالی نهایی خواهد شد. خواهر رئیس کره‌شمالی با تشکر از اظهارات یون سوک یول، این امکان را فراهم می‌کند تا پیونگ‌یانگ بشناسد چه‌کسی دشمن اصلی اوست.

پاسخ به ادعای صلح آمیز سئول

در این سنگر بحرانی، سئول درباره اتحاد تحت لیبرال دموکراسی حرف می‌زند، اما خواهر رئیس کره‌شمالی تأکید دارد که مردم باید هشیار باشند و در خیالات آشتی ملی و وحدت صلح‌آمیز فرو نروند.

برنامه‌های نظامی کره شمالی

پیشنهادات و دستورات رئیس کره‌شمالی به ارتش کشور برای برقراری صلح و آرامش در کره جنوبی، با تهدید به استفاده از بمب‌های هسته‌ای در صورت لزوم در پاسخ به هر گونه حمله، نقل قول شده است.

اقدامات برای ارتقای توان نظامی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که کره‌شمالی قصد دارد برای ارتقای توان نظامی خود، 3 ماهواره تجسسی نظامی را به مدار زمین بفرستد و ساخت پهپادهای نظامی را شروع کند.

نگرانی‌ها از آزمایش هسته‌ای

باید توجه داشت که کره‌شمالی به دلیل برنامه‌های اتمی و موشک‌های بالستیک خود تحت تحریم‌های متعدد سازمان ملل قرار دارد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک است.

آمادگی برای حمله هسته‌ای در صورت تحرکات دشمن

رئیس کره‌شمالی اعلام کرده است که در صورت تحرکات هسته‌ای از سوی دشمن، تردیدی در استفاده از حمله هسته‌ای به خود راه نخواهد داد.

جلوگیری از تقابل نظامی

این نگرانی‌ها در حالی است که تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آمادگی کره‌شمالی برای تحریک برنامه هسته‌ای خود است.

به نظر می‌رسد تصمیمات کره‌شمالی در زمینه توسعه نظامی و تهدیدهای هسته‌ای، تأثیرات گسترده‌ای در فضای بین‌المللی دارد و در راستای حفظ امنیت و استقرار منطقه تأکید شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *