کاهش 20 درصدی قیمت مسکن با طرح نظارت بر بنگاه‌های املاک در تهران

در یک اقدام قاطع برای کاهش نوسانات بازار مسکن، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که با اجرای طرح نظارت بر بنگاه‌های املاک، قیمت مسکن در استان به میزان 20 درصدی کاهش یافته است.

کاهش قیمت مسکن در شهر جدید پردیس

حسین جنتی افزود: نتایج قابل توجهی در شهر جدید پردیس، در هفته اول اجرای این طرح دیده شده و برخورد با بنگاه‌های متخلف منجر به بیش از 25 درصد کاهش قیمت مسکن در این منطقه شده است.

کاهش 20 درصدی در سطح استان تهران

با اعلام اطلاعات محققانه، مدیرکل اظهار داشت: تاکنون حداقل 20 درصد کاهش قیمت مسکن در سطح استان تهران را ثبت کرده‌ایم. این کاهش در دو مرحله اجرای طرح نظارت بر بنگاه‌های املاک متخلف و غیرمجاز استان اتفاق افتاده است.

پلمب بنگاه‌های تخلفکار هر هفته

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی، هر هفته حدود 20 بنگاه متخلف در استان تهران پلمب می‌شوند. این بنگاه‌ها دو نوع تخلف دارند؛ نخست این‌که بنگاه‌ها مجوز فعالیت ندارند و دومین تخلف نیز مربوط به بنگاه‌هایی است که مجوز دارند اما به‌دلیل تخلفاتی مانند دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ‌های مصوب و عدم صدور کد رهگیری با آنها برخورد شده و پلمب می‌شوند.

تصمیمات تدابیر اجرایی برای تنظیم بازار مسکن

با همکاری تعزیرات حکومتی، وزارت راه و شهرسازی از تابستان امسال تا به امروز طرح ساماندهی مشاوران املاک را در سراسر کشور اجرایی کرده است. خروجی این طرح و برخورد با بنگاه‌های متخلف منجر به کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت مسکن در بازار بوده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *