کنعانی: برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز بوده و خواهد بود


تبیین موقعیت ایران در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و سه کشور اروپایی

در پاسخ به بیانیه مشترک آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره صلح‌آمیز بوده و خواهد بود. او به شدت انتقاد کرد از کشورهایی که خود مسئول شرایط فعلی در مورد برنامه هسته‌ای ایران هستند و به دنبال تغییر مقصر و قربانی می‌گردند.

تحلیل اقدامات غیرسازنده کشورهای اروپایی و آمریکا

کنعانی به اظهارات مسئولان غربی پرداخت و بیان کرد که بهتر است این کشورها به جای فرافکنی و موضع‌گیریهای سیاسی، بر عملکرد خود در قبال مذاکرات رفع تحریم‌ها در دو سال گذشته مروری داشته باشند. او همچنین به تأکید کرد که غنی‌سازی در سطح 60 درصد در مراکز غنی‌سازی ایران به طور کامل زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و ادامه خواهد داشت.

نقد بی‌اراده‌گرایی کشورهای غربی و تأکید بر تجربه قبلی

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که تجربه نشان داده طرح مطالبات یکجانبه و عدم اراده برای اصلاح گام‌های اشتباه کشورهای غربی، به حل مسائل کمکی نخواهد کرد. او افزود که تمرکز بر مذاکرات و دیپلماسی بهترین راه برای رفع نگرانی‌های مصنوعی در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.

توصیه به ترک سیاست بیانیه نویسی و اتخاذ تصمیمات سیاسی موثر

نهایتاً، کنعانی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با تجربه‌ای مثبت از مذاکره و دیپلماسی برای رفع نگرانی‌های مطرح در مورد برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند. او به آمریکا و سه کشور اروپایی توصیه کرد که با کنار گذاشتن سیاست بیانیه نویسی و فشارهای بی نتیجه، تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند و به جای این اقدامات بی‌موقع، به مسیر مذاکره و همکاری بپیوندند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *