۳۳۰۰ هکتار نخلستان در کارون؛ استعمران پیشتاز، بریم و زاهدی در پی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از وجود ۳۳۰۰ هکتار باغات نخل در این شهرستان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد از این نخلستان‌ها به رقم خرمای استعمران اختصاص دارد.

جبار حمادی در بازدید از نخلستان یک ساله روستای غزاویه بزرگ سفید اظهار داشت: “این شهرستان دارای ۳۳۰۰ هکتار باغات نخل است که بخش عمده آن (حدود ۷۰ درصد) به رقم خرمای استعمران و بقیه نخیلات این منطقه به سایر ارقام خرما شامل برحی، بریم، زاهدی دیری و دیگر ارقام بومی اختصاص دارد.”

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب و زمین‌های حاصلخیز کارون، این شهرستان را از قطب‌های اصلی تولید خرما در استان خوزستان دانست.

حمادی در ادامه بر اهمیت بررسی وضعیت نخیلات و ارقام کشت شده در این منطقه در برنامه‌ریزی و مدیریت بخش کشاورزی و باغی تأکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون همچنین خواستار توسعه و بهبود روش‌های پرورش، داشت و برداشت خرما به منظور افزایش بهره‌وری و کیفیت محصول در این شهرستان شد.

نخلستان‌های کارون، منبع ارزشمند اقتصادی و طبیعی

نخلستان‌ها علاوه بر نقش مهمی که در اقتصاد و معیشت مردم این منطقه دارند، از نظر حفظ محیط زیست و جلوگیری از فرسایش خاک نیز حائز اهمیت هستند.

حمایت از نخلداران و توسعه کشت ارقام مرغوب خرما می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه، اشتغالزایی و افزایش تولید خرما در کشور کمک کند.

امیدواریم با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب، شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی تولید خرما در شهرستان کارون و سایر مناطق خرماخیز کشور باشیم.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *