افتتاح ۱۰۶ واحد مسکونی روستایی در شهرستان مراوه‌تپه؛ گامی مهم در راستای محرومیت‌زدایی

گرگان – مهر: در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ۱۰۶ واحد مسکونی روستایی در شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان اجرا شده است.

بهسازی روستاها با اجرای طرح‌های هادی

همزمان با افتتاح واحدهای مسکونی، ۲۷ طرح هادی روستایی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در این شهرستان افتتاح شد. اجرای این طرح‌ها منجر به آسفالت ۴۸ هزار متر مربع از معابر روستایی شده است.

افزایش کیفیت زندگی روستاییان

با افتتاح این واحدهای مسکونی و اجرای طرح‌های هادی، کیفیت زندگی روستاییان در شهرستان مراوه‌تپه به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت. این اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد امکانات بهتر برای زندگی روستاییان صورت گرفته است.

نوسازی مسکن روستایی در شهرستان مراوه‌تپه

داود خسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان، با اشاره به اهمیت نوسازی مسکن روستایی، اعلام کرد که تاکنون ۴۵۷۰ واحد مسکونی در این شهرستان نوسازی شده است.

اهداف پروژه‌های مسکن روستایی

  • ارتقای کیفیت زندگی روستاییان
  • کاهش مهاجرت از روستا به شهر
  • مقاوم‌سازی مسکن روستایی در برابر حوادث طبیعی
  • ایجاد اشتغال در مناطق روستایی
  • بهبود چهره روستاها

نتیجه‌گیری

افتتاح ۱۰۶ واحد مسکونی روستایی و اجرای طرح‌های هادی در شهرستان مراوه‌تپه، گامی مهم در راستای توسعه روستاها و بهبود زندگی روستاییان است. این اقدامات نشان‌دهنده توجه دولت به مناطق روستایی و تلاش برای رفع محرومیت‌ها است.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *