افزایش دما در راه است؛ هوای گرم و پایدار در انتظار کشور

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، از افزایش دما در اکثر نقاط کشور طی روزهای آینده خبر داد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، جوی آرام و پایدار را برای اغلب مناطق کشور پیش‌بینی کرد.

به گفته ضیاییان، امروز و فردا (۵ و ۶ شهریور) شاهد افزایش نسبی دما در اکثر نقاط کشور خواهیم بود. همچنین، روز چهارشنبه (۷ شهریور) با گذر امواج کم‌دامنه‌تر از نوار شمالی کشور، انتظار می‌رود در استان مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید رخ دهد. علاوه بر این، در برخی مناطق دیگر مانند ارتفاعات شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، جنوب غرب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد نیز احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

وی همچنین به کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: در مناطقی از شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در مورد وضعیت هوای تهران، ضیاییان اعلام کرد که امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود و احتمال وزش باد و گردوخاک وجود دارد. همچنین، فردا نیز آسمان صاف تا کمی ابری با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، به نظر می‌رسد که در روزهای آینده شاهد افزایش دما و هوای گرم در اکثر نقاط کشور باشیم. بنابراین، توصیه می‌شود که مردم در هنگام خروج از منزل، نکات ایمنی را رعایت کرده و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *