اولین مصاحبه محمود فکری پس از ۴ ماه محرومیت

## تفاوت لیگ برتر و لیگ آزادگان از نگاه محمود فکری

محمود فکری، سرمربی سابق استقلال، با اشاره به تفاوت های فاحش بین لیگ برتر و لیگ آزادگان، معتقد است که سطح نظارت و کیفیت بازی ها در دو رده کاملا متفاوت است.

فکری در مصاحبه با خبرگزاری مهر به وجود فساد و تخلفات بیشتر در لیگ آزادگان اشاره کرد و این موضوع را به عدم نظارت کافی در این رده نسبت داد.

او همچنین به کیفیت پایین تر بازیکنان و عدم علاقه بازیکنان بزرگ به حضور در لیگ آزادگان اشاره کرد و گفت: ” کیفیت فنی بازیکنان در لیگ برتر بالاتر است و بازیکنان با کیفیت بالا دوست ندارند در دسته پایین تر بازی کنند.”

فکری در ادامه به تفاوت امکانات و شرایط تیم ها در دو رده اشاره کرد و گفت: ” در لیگ برتر جا به جایی تیم ها از طریق هوایی صورت می گیرد و هتل های خوب در اختیار بازیکنان قرار می گیرد. کیفیت محل تمرین خوب است و بازیکنان دغدغه آنچنانی ندارند اما در لیگ آزادگان بارها اتفاق افتاده که تیم ها به دلیل مشکلات مالی سفر های زمینی انجام می دهند و طبیعی است که نتوانند نتیجه لازم را بگیرند.”

او همچنین به رقم قرارداد ها در لیگ آزادگان و وجود فساد مالی در این رده اشاره کرد و گفت: ” در جایی که نظارت کم باشد تخلف و فساد بیشتر است. درست است که در لیگ آزادگان همانند لیگ برتر پول جا به جا نمی شود ولی چون نظارت کمتر است اتفاقات ناخوشایندی رخ می دهد و همیشه شاهد هستیم که یکی از اصلی ترین بحث ها در خصوص تخلفات مالی به رقم قرار داد در لیگ آزادگان اشاره می شود.”

فکری در خصوص حضور دلال ها در فوتبال ایران گفت: ” نمی دانم دلال بگوییم یا مدیر برنامه ولی در هر صورت آنها تمایل زیادی به لیگ برتر دارند چون گردش پول در آنجا تفاوت فاحشی با لیگ آزادگان دارد و باید بپذیریم هرچه گردش مالی بیشتر باشد تخلفات هم بیشتر می شود. البته در لیگ آزادگان هم تخلف زیاد است و چون نظارت کمتری وجود دارد خیلی از مسایل همیشه پنهان خواهد ماند.”

او همچنین به اشتباهات داوری در هر دو رده اشاره کرد و گفت: ” در هر لیگی که باشید خرید و اشتباهات داوری هست و نمی توان آن را کتمان کرد. هرگز جمله علی خسروی را فراموش نمی کنم که گفت فکری نه خریدنی است و نه می خرد.”

فکری در پاسخ به این سوال که آیا مدیران برای جذب بازیکنان بی کیفیت او را تحت فشار قرار داده بودند یا خیر گفت: ” من هرگز چنین کاری انجام نداده و نخواهم داد. شاید به همین دلیل است که من پیشنهاد های کمی دارم ولی هستند مربیانی که تیم را به دسته پایین تر می فرستند ولی خیلی زود سرمربی تیم دیگری می شوند با اینکه کارنامه بسیار ضعیفی دارند. در فوتبال ما اتفاقات عجیبی رخ می دهد و باید از نهادهای نظارتی بخواهیم که با تمام توان با فساد در فوتبال مبارزه کنند تا شاهد ریشه کن شدن اتفاقات بد در فوتبال کشورمان در تمام لیگ ها باشیم.”

فکری در پایان گفت: ” چند پیشنهاد به من شده و در حال صحبت هستیم اما هنوز رسمی نشده و باید انها را بررسی کرده و بعد در مورد آن تصمیم گیری کنم.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *