باران بهشت؛ نوای شعر و ادب در تماشاخانه مهر حوزه هنری

در آستانه هفته دفاع مقدس و سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، محفل شعر و مشاعره «باران بهشت» با حضور نسل جوان شاعران در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. این رویداد ادبی، فضایی را فراهم آورد تا نوقلمان و نوشاعران دهه هشتاد و نود، استعدادهای خود را در عرصه شعر و ادب به نمایش بگذارند و به بزرگداشت ارزش‌های اسلامی و میهنی بپردازند.

برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و تفألی بر حافظ آغاز شد و سپس نوبت به شعرخوانی و مشاعره موضوعی رسید. شاعران جوان با اشعار زیبای خود، احساسات و اندیشه‌هایشان را درباره موضوعات مختلفی از جمله عشق، وطن، ایثار و شهادت بیان کردند.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات این محفل، رونمایی از طرح «تقریر عشق، ساحت سرایش ۱۴۱۰ شهید» بود. در این طرح بلندپروازانه، از شاعران جوان دعوت شده است تا برای هر یک از ۱۴۱۰ شهید دانش‌آموز، فرهنگی، سلامت، امنیت و فرماندهان، دو بیت شعر بسرایند. این طرح نشان از اهمیت توجه به سیره شهدا و پاسداشت یاد و خاطره آنان دارد.

همچنین در پایان مراسم، از کتاب «نقطه سر خط. رهنما» رونمایی شد. این کتاب که حاصل تلاش جمعی از فعالان فرهنگی است، می‌تواند راهنمای ارزشمندی برای علاقه‌مندان به شعر و ادبیات باشد.

با برگزاری چنین محافلی، می‌توان به آینده شعر و ادبیات کشور امیدوار بود. نسل جوان شاعران با استعداد و خلاق، نشان دادند که قادرند با زبان شعر، مفاهیم عمیق و ارزشمندی را به جامعه منتقل کنند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *