“بی‌ام‌و XM منهارت: شاسی‌بلند افسانه‌ای با 900 اسب بخار قدرت!

## منهارت، غول BMW XM را به هیولایی 900 اسب بخاری تبدیل کرد!

BMW XM با وجود قدرت فوق العاده، هنوز برای مهندسان منهارت کافی نیست. این تیونر معروف با یک کیت بدنه جدید، ناقصی های ظاهری XM را برطرف کرده و همزمان توان مخفی آن را آزاد کرده است.

به لطف تغییرات منهارت، BMW XM با نام MHXM 900 اکنون 900 اسب بخار قدرت دارد. این فقط بخشی از بهبودهای این تیونر بر روی قوی ترین BMW تاریخ M است.

منهارت با کیت MH ترونیک خود توانست قدرت و گشتاور XM را به ترتیب 150 اسب بخار و 199 نیوتون متر افزایش دهد. این شرکت همچنین با کیت های مرحله 2 و 3 خود قادر است توان مخفی موتور را بیشتر آزاد کند، هرچند هنوز قدرت نهایی این کیت ها اعلام نشده است.

برای بهبود عملکرد موتور، سیستم اگزوز XM نیز توسط منهارت ارتقا یافته است. مشتریان همچنین می توانند از سیستم اگزوز آکراپوویچ یا سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ منهارت نیز استفاده کنند.

منهارت برای زیبایی بیشتر BMW XM ارتفاع خودرو را با فنرهای H&R کاهش داده و رینگ های مشکی 24 اینچی نیز بر ابهت خودرو افزوده است. همچنین با درخواست مشتری می توان کیت ترمز جدید را نیز نصب کرد.

BMW XM خودروی سنگینی است و منهارت برای کیت بدنه از فیبر کربن استفاده کرده است. این ماده در بخش هایی مانند اسپویلر جلو، ورودی های هوای سپر، فریم جلوپنجره، کاپوت، رکاب های جانبی، اسپویلر سقف و صندوق، دیفیوزر عقب و … استفاده شده است. بدنه نیز پوشش خاکستری مات را به خود گرفته تا هماهنگی خوبی با سایر بخش ها داشته باشد.

منهارت کابین را نیز با استفاده از مواد کامپوزیت بر روی پانل درها، داشبورد، فرمان و کنسول مرکزی تزئین کرده است. همانند بیشتر پروژه های منهارت، قیمت BMW XM منهارت اعلام نشده است. با این حال باید گفت برخی قطعات مانند سیستم اگزوز در کشورهایی مانند آلمان قابل انتخاب نیستند.

بی شک پروژه منهارت بسیار جذاب است و ما با اشتیاق منتظر شاهد بودن BMW M5 تیون شده توسط منهارت هستیم که از موتور پلاگین هیبرید مشترک با XM استفاده می کند.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *