تأثیر معدل در کنکور» تغییر خواهد کرد اما حذف نخواهد شد

## انتقادات به کنکور سراسری و تغییرات احتمالی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جمع خبرنگاران در مراسم استقبال از معلمان جدید، به انتقادات دانش آموزان نسبت به تاثیر امتحانات نهایی در کنکور اشاره کرد.

وی با تأکید بر انجام تحقیقات میدانی در این زمینه گفت: “نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از دانش‌آموزان از این مصوبه راضی هستند و خواستار حفظ آن هستند. ”

با این حال، خسروپناه با اذعان به نیاز به اصلاحات در نحوه اجرای این مصوبه گفت: ” تحقیقات میدانی از خانواده‌ها نیز در حال انجام است تا با جمع بندی نظرات، اصلاحات لازم در این مصوبه انجام شود. نباید فراموش کرد که تعلیم و تربیت کشور باید پیشرفت کند، اما نباید فشار بیش از حد به دانش‌آموزان وارد شود.”

وی درباره احتمال لغو کامل تاثیر امتحانات نهایی در کنکور گفت: ” این موضوع قطعی است و هیچ تغییری در آن ایجاد نخواهد شد، اما احتمال اصلاحاتی در بعضی پایه‌ها وجود دارد.”

خسروپناه درباره موضوع نارضایتی المپیادی‌ها از تاثیر معدل در کنکور گفت: ” این موضوع یکی از دغدغه‌های به جای این افراد است و به طور حتم در اصلاح مصوبه، نیازهای المپیادی‌ها در نظر گرفته خواهد شد.”

وی همچنین در پاسخ به سوال درباره تعداد دفعات برگزاری ترمیم نمره گفت: ” این موضوع به وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود. تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی حتماً با نظر کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش همراه خواهد بود.”

خسروپناه در پایان درباره مصوبات شورا در خصوص دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: ” برای جذب نیروی انسانی این دانشگاه، هیأت جذب مستقلی در نظر گرفته شده است تا این فرایند با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین مصوبه ای برای جذب دانشجویان رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش از دانشگاه‌های دیگر نیز تصویب شده است.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *