تأخیر در ابلاغ تسهیلات ساخت مسکن؛ اهرمی برای افزایش قیمت مسکن

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، در انتقاد از تأخیر در ابلاغ آیین‌نامه اعطای تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک مرکزی، این مسئله را عاملی مهم در افزایش قیمت مسکن و طولانی شدن روند ساخت‌وساز دانست.

جوکار با اشاره به اینکه آیین‌نامه افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان، دو ماه پیش به بانک مرکزی ابلاغ شده اما هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده است، این تأخیر را اقدامی غیرضروری و مخل روند ساخت‌وساز در کشور دانست. وی تأکید کرد که این تأخیرها به ویژه در فصلی که فعالیت‌های ساختمانی به اوج خود می‌رسد، مشکلات عدیده‌ای را برای متقاضیان مسکن ایجاد می‌کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون جهش تولید مسکن، بر اهمیت تسهیلات ساخت‌وساز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی این قانون تأکید کرد و گفت که عدم اجرای به موقع این قانون، اهداف تعیین‌شده در آن را با چالش مواجه خواهد ساخت.

جوکار همچنین به مشکلات ناشی از طولانی شدن روند اداری در بانک‌ها اشاره کرد و خواستار اقدام سریع رئیس جدید بانک مرکزی برای رفع این مشکل شد. وی تأکید کرد که مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد و در صورت عدم اصلاح این روند، از بانک مرکزی پاسخگو خواهد بود.

در مجموع، تأخیر در ابلاغ تسهیلات ساخت مسکن، علاوه بر افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز و طولانی شدن روند آن، باعث ایجاد ناامنی در بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها می‌شود. به همین دلیل، ضرورت دارد که مسئولین مربوطه با سرعت بیشتری به این موضوع ورود کرده و موانع موجود را برطرف کنند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *