تحول در بخش کشاورزی با افتتاح ۲۳۳۵ طرح جدید

در هفته دولت، گامی بزرگ در راستای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی برداشته شد و ۲۳۳۵ طرح زیربنایی در ۱۵ بخش مختلف کشاورزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها که با اعتباری بالغ بر ۲۰۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال اجرا شده‌اند، نویدبخش تحولی عظیم در بخش کشاورزی کشور هستند.

با اجرای این طرح‌ها، بیش از ۹۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده و ۲۶۲ هزار و ۲۱۹ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد. تمرکز اصلی این طرح‌ها بر بخش‌های آب و خاک، باغبانی و گلخانه، و تولیدات دامی بوده است که نشان از اهمیت این بخش‌ها در تأمین امنیت غذایی و توسعه روستایی دارد.

از نظر جغرافیایی، استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و سمنان بیشترین تعداد پروژه را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین، استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین میزان اعتبار را در این طرح‌ها جذب کرده‌اند.

این دستاورد بزرگ نشان از عزم جدی دولت برای تقویت بخش کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان دارد. با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشاورزی، افزایش بهره‌وری، کاهش اتلاف منابع و در نهایت افزایش تولید محصولات کشاورزی امکان‌پذیر خواهد بود.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *