حمایت مالی گسترده از شرکت‌های دارویی با تسهیلات بانکی و تسویه مطالبات

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو، از حمایت مالی دولت از شرکت‌های دارویی از طریق تسهیلات بانکی، تسویه مطالبات و تأمین ارز مورد نیاز خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، فرشته میرزازاده، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو، اعلام کرده است که در راستای حمایت از شرکت‌های دارویی اقدامات متعددی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسهیلات بانکی: در سال گذشته با پیگیری‌های سازمان غذا و دارو مقرر شد مبلغ ۳۰ همت تسهیلات بانکی به شرکت‌های دارویی اختصاص یابد که بر اساس گزارش واصله از سوی بانک مرکزی در سال گذشته بیش از مبلغ مورد توافق تسهیلات به شرکت‌های دارویی اعطا شده است.
  • تسویه مطالبات: از محل منابع صندوق توسعه ملی، مبلغ ۸ همت جهت تسویه مطالبات شرکت‌های دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت شد. همچنین با استفاده از سازوکار تهاتر نفتی مبلغ ۱.۳۷۸ همت از بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شرکت پخش البرز تسویه شد. بر اساس قانون بودجه کل کشور نیز در مجموع ۳.۵ همت از مطالبات شرکت‌های پخش دارو در قالب تهاتر مالیاتی و بانکی تسویه شد.
  • تأمین ارز: به منظور تأمین ارز مورد نیاز دارو، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک در سال ۱۴۰۳، تفاهم نامه سه جانبه ۶۰۰ میلیون دلاری وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تنظیم و امضا شده است.

این اقدامات نشان دهنده توجه دولت به حمایت از شرکت‌های دارویی و صنعت دارویی کشور است. با حمایت مالی از شرکت‌های دارویی، انتظار می‌رود که تولید دارو در داخل کشور افزایش یافته و از وابستگی به واردات دارو کاسته شود.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *