درخشش دانشجویان شریف در المپیاد جهانی برنامه‌نویسی

در یک رویداد افتخارآمیز برای ایران و دانشگاه صنعتی شریف، تیم نمایندگی این دانشگاه در چهل و هشتمین دوره مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC، که در قزاقستان برگزار شد، عملکردی درخشان از خود نشان داد. این تیم ضمن کسب عنوان قهرمانی منطقه غرب آسیا، در رقابت با دانشگاه‌های معتبر جهانی همچون استنفورد، کمبریج و هاروارد، توانست به رتبه سیزدهم جهان دست یابد.

در این دوره از مسابقات که بیش از ۷۳ هزار دانشجو از سراسر جهان در آن شرکت داشتند، تیم شریف با حل ۷ مسئله از ۱۲ مسئله‌ی پیچیده، توانایی‌های خود را در زمینه حل مسئله، طراحی الگوریتم و برنامه‌نویسی به اثبات رساند. اگرچه به دلیل اختلاف زمانی اندک در حل یکی از مسائل، به رتبه سیزدهم مشترک با دانشگاه‌های مطرحی چون هاروارد و آکسفورد دست یافت، اما این موفقیت نشان از سطح بالای دانش و توانایی‌های دانشجویان ایرانی دارد.

تیم دانشگاه صنعتی شریف متشکل از علی صفری، علیرضا کشاورز و امیرمحمد شاهرضایی بود که با حمایت دکتر حمید ضرابی‌زاده به عنوان سرپرست و مربی تیم و محمد مهدی شکری به عنوان کمک‌مربی، توانستند این موفقیت بزرگ را کسب کنند.

این موفقیت نشان می‌دهد که دانشجویان ایرانی در حوزه‌های علمی و فناوری، به ویژه در رشته‌های کامپیوتر و برنامه‌نویسی، از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در رقابت با دانشجویان برتر جهان، مقام‌های برتر را کسب کنند. این دستاورد، می‌تواند انگیزه‌ای برای نسل جوان کشور باشد تا به دنبال کسب دانش و مهارت‌های جدید باشند و در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری، افتخار آفرین باشند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *