دلیل کندی این روزهای اینترنت چیست؟

## وزیر ارتباطات: حل مشکل فیلترینگ، تنها با رفع فیلتر نیست، بلکه قانونمند کردن فضای مجازی است!

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتگو با رسانه ها، با اشاره به ابتکارات دولت در خصوص حل مشکل فیلترینگ، موضوع را فراتر از رفع فیلتر و برخورد با فروش فیلترشکن دانسته و آن را به ” قانونمند کردن فضای مجازی” ربط داده است.

هاشمی، ضمن تأکید بر اهمیت قانونمند شدن فضای مجازی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، به چالش های ” آلودگی زیرساخت های شبکه” ناشی از استفاده از فیلترشکن های غیرمجاز و تأثیر آن بر کیفیت شبکه اشاره کرده و گفت: ” فیلترشکن ها، علاوه بر ” آلودگی شبکه” ، عامل بسیاری از حملات سایبری و مشکلات در این حوزه هستند. ”

او، با بیان اینکه ” مردم در فضای مجازی زندگی می کنند” و این فضا ابعاد ” اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی” مهمی دارد، بر ضرورت ورود ” مرکز ملی فضای مجازی” به این موضوع تأکید کرده و آن را به ” چالش های محتوای ناسازگار با مبانی دینی و فرهنگی” و نیاز به ” دسترسی به محتواهای دانشگاهی و علمی” در این فضا ربط داده است.

وزیر ارتباطات، در خصوص کندی این روزهای ” سرعت اینترنت” در کشور، افزایش حجم ” محتواهای تولیدی” در ” فضای مجازی جهانی” و ” اختلالات شبکه” را عامل ” کندی اینترنت” دانسته و از ” تشکیل کارگروه بررسی و پایش کیفیت شبکه” برای ” شناسایی نقاط گلوگاهی” و ” بهبود کیفیت شبکه” خبر داده است.

هاشمی با بیان اینکه ” کیفیت فعلی شبکه ” مطلوب نیست، ارتقای ” زیرساخت های شبکه” را راه حل ” حل مشکل گلوگاه های شبکه ای” دانسته است.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *