رشد قابل توجه صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از رشد چشمگیر صادرات تعاونی‌های استان در پنج ماهه نخست سال خبر داد. بر اساس آمار ارائه شده، تعاونی‌های خراسان جنوبی موفق شده‌اند در این مدت هشت میلیون و یکصد هزار دلار کالا به کشورهای مختلف صادر کنند. این دستاورد در حالی حاصل شده است که تعداد تعاونی‌های فعال در استان نیز رو به افزایش بوده و به ۶۵۸ تعاونی رسیده است.

در همین راستا، هفته تعاون امسال با برگزاری ۹۰ برنامه متنوع در خراسان جنوبی گرامی داشته می‌شود. در این هفته ۱۳ طرح اشتغال‌زا با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین، نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان با حضور ۲۹۲ تعاونی برگزار خواهد شد.

از جمله دستاوردهای دیگر بخش تعاون در خراسان جنوبی می‌توان به ایجاد هشت هزار و ۸۴۴ فرصت شغلی در تعاونی‌ها و فعالیت ۱۰۰ تعاونی بانوان اشاره کرد. همچنین، تعاونی‌های استان در طول یک سال گذشته در ۱۴ نمایشگاه داخلی شرکت کرده و محصولات خود را به بازارهای داخلی عرضه کرده‌اند.

رشد صادرات تعاونی‌ها نشان از پویایی و توانمندی بخش تعاون در استان خراسان جنوبی دارد. با توجه به حمایت‌های دولت و تلاش‌های تعاونی‌داران، انتظار می‌رود که این روند رو به رشد ادامه یابد و سهم تعاونی‌ها در اقتصاد استان هر روز بیشتر شود.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *