شناسایی یک ویروس جدید در چین که باعث نگرانی عمومی شده است

## خطر جدید از کنه‌ها: ویروس تالاب، تهدیدی ناشناخته

کنه‌ها، موجودات ریزی که اغلب به چشم نمی‌آیند، می‌توانند حامل بیماری‌های خطرناکی باشند. با وجود آشنایی عمومی با بیماری‌هایی مانند لایم، اخیرا یک تهدید ناشناخته از سوی این بندپایان کوچک ظهور کرده است. ویروس تالاب (Wetland Virus)، بیماری کشنده‌ای که در سال 2019 در مغولستان داخلی شناسایی شد، خطری جدی برای انسان و حیوانات محسوب می‌شود.

این ویروس اولین بار در فردی که توسط یک کنه در یک منطقه تالابی گزیده شده بود، مشاهده شد. علائم این بیماری شامل تب، سردرد و تهوع است و می‌تواند منجر به نارسایی اندام‌ها شود.

تحقیقات جدید نشان داده است که ویروس تالاب به خانواده ویروس‌های قابل انتقال از طریق کنه مانند تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو نزدیک است. این بیماری خطرناک می‌تواند تا 30 درصد منجر به مرگ شود.

دانشمندان چینی با انجام مطالعات گسترده بر روی کنه‌ها و حیوانات اهلی و وحشی در مناطق شمال شرقی چین، به طور کامل شیوع این ویروس را در این منطقه شناسایی کرده‌اند.

تا کنون ویروس تالاب فقط در شمال شرقی چین مشاهده شده است، اما با توجه به وجود کنه‌های حامل این ویروس در اروپا و آسیا، امکان شیوع آن در مناطق دیگر نیز وجود دارد.

این خبر نگران کننده در حالی منتشر می‌شود که شیوع ویروس ماربورگ در رواندا نیز نگرانی‌های جهانی را به دنبال داشته است.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *