فعالیت معدن طبس از سر گرفته شده و در همان وضعیت قبلی مشغول به کار است.

## فاجعه معدن طبس: سکوت مسئولان و ادامه فعالیت معدن با همان وضعیت

در حادثه غم‌بار معدن زغال‌سنگ “معدن‌جو” در طبس که در تاریخ ۳۱ شهریور رخ داد، بیش از ۵۰ کارگر جان خود را از دست دادند. این حادثه تلخ به دنبال بی‌پروایی و سهل‌انگاری مسئولان معدن رخ داده است.

محمد بهمدی، یکی از کارگران آسیب دیده معدن طبس، در گفتگویی با خبرنگار ما از ادامه فعالیت معدن با همان وضعیت خطرناک خبر داد. به گفته او، معدن “معدن‌جو” دوباره راه اندازی شده و کارگران در همان شرایط پرخطر مشغول به کار هستند. بهمدی با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از کارگران در بستر بیماری هستند، از عدم رسیدگی به وضعیت کارگران آسیب دیده و خانواده‌های جانباختگان انتقاد کرد.

بهمدی همچنین در مورد وعده دولت مبنی بر ارائه خانه به خانواده‌های کشته شدگان، می‌گوید: “با خانواده‌های از دست رفتگان صحبت شده است اما با دیگر کارگران صحبت نشده است. گفته‌اند فوت شدگانی که زمین یا خانه نداشتند، خانه دار شوند.”

بهمدی با بیان اینکه هیچ تغییری در مدیریت معدن و مسئولان آن ایجاد نشده است، گفت: “پیمانکار و مسئولان همه مشغول کار هستند و کسی تغییر نکرده است. هنوز هیچ رسیدگی به این وضعیت نشده است. من از کار افتاده‌ام، مشکل اعصاب و نفس تنگی پیدا کرده‌ام. تأمین اجتماعی ۷ میلیون تومان به من می‌دهد، من با این مبلغ به عنوان سرپرست خانواده چگونه هزینه‌ها را تأمین کنم؟ تاکنون از خود معدن کسی سراغ ما نیامده است.”

این در حالی است که سکوت مسئولان و بی‌توجهی به وضعیت کارگران آسیب دیده و خانواده‌های جانباختگان، نگرانی‌های زیادی را به دنبال داشته است.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *